بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

 

 


 

آیه 88-89 سوره شعرا
يَوْمَ لَا يَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ ﴿۸۸﴾ إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِيمٍ ﴿۸۹﴾

 

(روز قیامت) روزی است که مال و فرزند هیچ سود نبخشند (88) مگر آن کس که خدا را قلبی پاک و سلیم به درگاه آورد (99)

به راستی کالای ارزنده در بازار قیامت چیست؟ در آن روز که هیچ مال و ثروتی و خویشاوند و فرزندی آدمی را به کار نمی‌آید؟

در آن روز تنها یک دل پاک و صاف از آلودگیِ حرص، از آلودگی کینه، از آلودگیِ جهل و تعصّب، از آلودگیِ عُجب و خودبینی، از آلودگیِ رنجش و کدورت، از آلودگیِ جاه طلبی آدمی را به بهشت وارد می‌کند.

عارفان گفته‌اند سرّ آنکه خداوند قلب پاک را بهترین هدیه روز قیامت معرفی کرده است این است که در آن آیینهٔ پاک، خداوند عکس جمال خویش را می‌نگرد و صاحب جمال را با آیینه سر و سودایی است.

 

 

 


 

جود می‌جوید گدایان و ضعاف      همچو خوبان کآینه جویند صاف
 روی خوبان زآینه زیبا شود      روی احسان از گدا پیدا شود
جود محتاج است و خواهد طالبی      همچنان که توبه خواهد تائبی        
مثنوی

 


همچنین در فیه ما فیه آمده است که:
در قیامت چون نمازها را بیاورند، در ترازو نهند،
و روزه‌ها را و صدقه‌ها را همچنین،
اما چون محبت را بیاورند در ترازو نگنجد
پس اصل محبت است.



 
 
غار یکی از زیبایی های طبیعت است که در دل کوه ها و یا در لایه های زیرین زمین وجود دارند. می توان گفت تمامی غارهای دنیا به نوعی زیبایی های خاص خود را دارند.

  ورود به محیطی تاریک و ترسناک می تواند بسیار جالب و البته هیجان انگیز باشد، غارها نیز همچنین فضاهایی را برای شما به وجود می آورند. غارهای مختلف و زیادی در دنیا هستند که سالانه انسان های فراوانی را به خود جذب می کنند این غارها می توانند پر از یخ و یا سنگ های زیبا باشند.

** غار میرا


این غار به عنوان دومین سیستم زیرزمینی بزرگ پرتغال شناخته می شود و در عمق 110 متری از سطح زمین قرار دارد. این غار با دیواره های رنگی که از اثرات گازهای مختلف به این شکل در آمده است بسیار جالب هستند به همین علت یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی در این کشور به شمار می آید. در انتهای این غار یک دریاچه زیبا با آبشارهای مصنوعی درست شده است. سیستم جالب در این غار این است که با آسانسورهای شیشه ای سریع السیر شما را به سطح زمین می رساند.

** کریستال های مکزیک


یکی از غارهای شگفت انگیز و ارزشمند دنیا در سال 2000 توسط دو معدنچی در یکی از رشته کوه های مکزیک یافت شد. این غار به عنوان بزرگترین معدن کریستال دنیا شناخته می شود. بعضی از کریستال های این غار می توانند به ارتفاع 11 متر و وزنی نزدیک به 55 تن برسند. تا امروز تنها بخش کوچکی از کریستال های آن استخراج شده است.

** غار آبی


این غار یکی از ترکیبی ترین غارهای دنیا از نظر حالت های ژئوجغرافیایی است. در این غار موارد مختلفی از حالت های طبیعی دست به دست هم داده اند تا یکی از بزرگترین غارهای شناور دنیا به وجود آید. دیوارهای کریستالی و دریاچه ای به طول 100 متر و عمقی نزدیک به 70 متر ترکیبی بسیار زیبا کنار هم ایجاد کرده اند.

** غار بلمار


این غار نزدیک به 170 سال پیش به طور تصادفی در یک مزرعه در کوبا پیدا شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری کوبا شناخته میشود. در این غار شگفتی های متفاوت طبیعت دیده می شود به طوری که 6 هال و 17 گالری در آن از زیبایی های بی نهایت غار به نمایش گذاشته شده است.

** غار قندیل ها


غاری به عمق 20 متر در سطح زمین که در جزیره برمودا که البته با آن مثلث معروف و مرموز متفاوت است قرار دارد. این غار بیشتر به خاطر ترکیب رنگ و قندیل های بی شمارش است که معروف شد. در این غار یک دریاچه کوچک نیز وجود دارد. این دریاچه خودش به تنهای 15 متر عمق دارد. آب آن به قدری شفاف است که بدون مشکل می توان تا انتهای آن را مشاهده کرد.

** غار ناهوتل


یکی از غارهای بسیار زیبای دنیا که در مکزیک واقع شده است به عنوان معجزه طبیعت در این منطقه به حساب می آید "ناهوتل" نام دارد. این غار در سال 1835 کشف شده است و البته در سال 1920 برای عموم به نمایش در آمده است. با رونق گرفتن این منطقه، در سال های بعد به پارک ملی مکزیک مبدل گردید.  بسیاری از زمین شناس ها به این غار بادام زمینی نیز می گویند چرا که دیواره های آن به مانند پوست بادام زمینی است.

** غار جیتا


در 20 کیلومتری شمال بیروت غاری قرار گرفته است که به عنوان  یکی از بزرگترین غارهای دنیا شناخته می شود. غار"جیتا" با طول بیش از 9 هزار متر در حالی یکی از بزرگترین غارهاست که بزرگترین قندیل دنیا با 8.30 متر در آن قرار دارد. این غار به طور کلی با قندیل های مختلف پوشیده شده است و برخی قسمت های آن تا 108 متر ارتفاع دارد. حالت قرار گرفتن سنگ ها و قندیل های بی شمار این غار در دنیا منحصر به فرد است.

** موگاوو


یکی از غارهای دست ساخته بشر که به عنوان مهمترین غار چین به حساب می آید " موگاوو" نام دارد. این غار 45 هزار متر مربع مساحت دارد و سراسر آن با نقاشی های سنتی پر شده است. در این غار بیش از دو هزار مجسمه رنگی نیز حضور داشته است و از همین رو به عنوان گنجینه اصلی آثار ملی چین شناخته می شود. مورخان قدمت این غار را به قرن 14 میلادی نسبت می دهند.

** غار شگفتی ها


 در 89 کیلومتری از شهر سویا اسپانیا غاری وجود دارد که اسپانیایی ها آن را شگفتی دنیا می دانند. این غار در سال 1886 کشف شد و البته تا سال 1914 برای بازدید عموم بسته بود. طول این غار نزدیک به 2130 متر است ولی همچنان بازدید کننده ها نمی توانند کل آن را ببینند. دریاچه های زیبا و البته غارهای تو در تو از جمله زیبایی های اصلی این شگفتی طبیعت است.

** غار محسور


یکی از زیباترین غارهای دنیا را می توان در برزیل و در پارک ملی "چاپاددا" پیدا کرد. غار محسور در برزیل و یا حتی در دنیا نظیر ندارد، این غار نزدیک به 200 متر عمق دارد و البته دریاچه ای که در آن قرار دارد به اندازه ای تمیز است که تمامی کف غار به خوبی قابل دیدن است. زمانی که خورشید بر روی دریاچه می تابد بازتابی به رنگ آبی ایجاد می کند که تمام فضا را به خود می گیرد.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

وصيت‌نامه‌های شهدا در رابطه با نماز ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در استان لرستان جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قران(ايكنا) شعبه لرستان، مصطفی اسكندری، مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان لرستان روز يك‌شنبه، 29 ارديبهشت‌ماه رد نشست كميته فرهنگی بيست ودومين اجلاس سراسری نماز كه به ميزبانی كميته امداد امام خمينی(ره) لرستان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: شهدا در وصيت‌نامه‌های خود به نماز سفارش داشته‌اند كه لازم است اين وصيت‌نامه‌ها گردآوری شود.

وی افزود: وصايای شهدا در رابطه با امر نماز در قالب كتابچه‌ای تدوين و در روز برگزاری بيست و دومين اجلاس سراسری نماز در نمايشگاه به نمايش گذاشته می‌شود.

برگزاری مسابقه مقاله‌نويسی با موضوع نماز ويژه دانشجويان از ديگر برنامه‌هايی است كه ويژه بيست و دومين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان لرستان اجرا خواهد شد.

یادآور می‌شود، بيستمين اجلاس سراسری نماز به ميزبانی استان بوشهر و با موضوع «نماز و مسجد طراز اسلامی» و بيست و يكمين اجلاس سراسری نماز نيز به ميزبانی استان كرمانشاه با موضوع «نماز و نهضت مسجدسازی» برگزار شد و شعار بيست و دومين اجلاس سراسری نماز نيز «نماز و سبك زندگی» انتخاب شده و زمان برگزاری اين اجلاس شهريورماه امسال اعلام شده است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

سردار کارگر در گفت‌وگو با فارس:


رئیس بنیاد حفظ آثار در پاسخ به این سؤال که این بنیاد که برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ مشکل بودجه نیست، مشکل همت است.

 

سردار بهمن کارگر در گفت‌گو با خبرنگار حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا) درخصوص راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی که مسئولیتم در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آغاز شد، خلأ خبرگزاری دفاع مقدس را احساس کردم و طی ۴ ماه گذشته کارهای زیرساختی برای این کار انجام شد.

وی درخصوص تأمین اعتبار راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس گفت: اعتبار راه‌اندازی این خبرگزاری از بودجه بنیاد حفظ آثار بوده و رقمی برای اعلام هزینه آن ندارم اما نهایت صرفه‌جویی شد.

رئیس بنیاد در پاسخ به این سؤال که بنیاد حفظ آثار برای انتشار کتاب‌ها با کمبود بودجه مواجه است، چگونه توانسته خبرگزاری راه‌اندازی کند، گفت: وضع بودجه ما در بنیاد مثل کشور است؛ عادت نداریم بگوییم وضع ما بد است؛ کتاب‌هایی را هم که منتشر نشده‌اند منتشر می‌شود؛ مشکل بودجه نیست مشکل همت است، اگر همت باشد، مشکلات بودجه‌ای هم حل می‌شود. در راه‌اندازی خبرگزاری شاید مشکل بودجه داشتیم اما با همت این مشکل رفع شد.

وی درخصوص اولویت بنیاد برای بکارگیری خبرنگاران در خبرگزاری دفاع مقدس، بیان داشت: سعی شده، افرادی که با دفاع مقدس ارتباط دارند، وارد این کار شوند؛ اگر هم کسی با دفاع مقدس آشنایی نداشته باشد، مشکلی نیست؛ باید او را کمک کرد تا با این مقوله آشنا شود؛ اگر بخواهیم جوانان را وارد این عرصه کنیم، باید آنها را بیاوریم و کمک کنیم تا دفاع مقدس را بشناسند.

سردار کارگر گفت: اگر کسی هم در خبرگزاری بیاید و تسلطی بر کار نداشته، در ابتدا در کنار خبرنگاران حرفه‌ای کار را آموزش می‌بیند و بعد وارد کار می‌شود. البته تمام خبرنگاران دفاع مقدس رسانه‌ها، خبرنگاران افتخاری این خبرگزاری هستند.

وی گفت: خبرگزاری دفاع مقدس روز دوم خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می‌شود.

 



فریم

خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی با نام «حرز نهم» با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، فردا دوشنبه و در آستانه ولادت با سعادت امام نهم حضرت جواد‌الائمه (ع) و سالروز حماسه فتح خرمشهر با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خط تولید انبوه سامانه جدید پدافند هوایی با نام «حرز نهم» افتتاح می‌شود.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه اینجا را کلید کنید



 

 

 

فریم

تربیت فرزند

 

امروزه بسیاری از مسائل و مشکلات خانوادگی به تربیت دختر و پسر در دوران کودکی آن‌ها باز می‌گردد، آن هم تربیتی بر اساس نوع و جنسیت آن‌ها، در این مطلب به بررسی نحوه تربیت هر کدام از دخترها و پسرهایمان می‌پردازیم تا انشالله در آینده به خوبی بتوانند نقش خود را در خانواده و جامعه ایفا کنند.

 

 
 

به گزارش فرهنگ نیوز، برخی از پسرها بعد از ازدواج تمایل به تکیه به همسر خود دارند و یا اینکه دخترها نحوه همسرداری و رسیدگی به فرزندان را به خوبی نیاموخته‌اند و یا در اختلاف‌ها توانایی رفع و حل مسئله را ندارند. این موضوع مستقیماً به دوران کودکی و نحوه تربیت فرزندان بر می‌گردد.

 
شهید مطهری در کتاب نظام حقوقی زن در اسلام، می‌فرماید: زنان وقتی ازدواج می‌کنند دوست دارند به مردان خود تکیه کنند، که به نوعی نمود آیه شریف «الرجال قوامون علی النساء» می‌باشد. این یک ویژگی زنانه است و اگر پسر بر اساس یک تربیت مردانه تربیت نشده باشد، نمی‌تواند تکیه گاه این مخلوق لطیف و ستون یک خانواده باشد. همچنین بعضی از دخترها نیز وقتی ازدواج می‌کنند، دارای روحیات مردانه هستند.
 
مطمئناً اگر مرد و زن بخواهند برای یکدیگر جذاب باشند، باید مانند دو قطب آهن ربا باشند، یعنی باید متفاوت باشند تا برای هم جذاب باشند، این تفاوت همان تفاوت جنسیتی است.
تربیت جنسیتی به این معناست که دختر، دخترانه تربیت و تبدیل به خانم و بانوی خانواده شود و پسر هم پسرانه تربیت بشود که بعدا مرد خانواده باشد.
 
اما نکته مهم اینجاست، چگونه می‌توان یک پسر را پسرانه و یک دختر را دخترانه تربیت کرد؟ برای این امر مهم باید به تفاوت‌های بین دخترها و پسرها بازگردیم. ابتدا از دخترخانم های گل شروع می‌کنیم.
 
شاخصه های یک دختر:
الف: دخترها کانون مهر و محبت و در آینده و بعد از ازدواج نیز کانون عواطف و مهر و محبت خانه هستند. بخشی از این ویژگی طبیعی و بخش دیگر اکتسابی می‌باشد.
در خانه باید محبت کردن به دیگران را به دخترها آموخت. عمده این محبت‌ها به دو شکل می‌باشد:
 
نکته اول محبت در کلام و رفتار است که منبع آن و بهترین الگو مادر خانواده می‌باشد. زمانی که مادر رفتار و کلام محبت آمیز با دختر داشته باشد، بر تربیت او تأثیر مستقیم می‌گذارد. به همین جهت است که در اسلام داریم که زمانی که هدیه ای برای اهل منزل تهیه می‌کنید، ابتدا در بدو ورود به دختر خانواده تقدیم کنید.
 
در نقطه مقابل پدر و مادرهایی هستند که با دختر خشن برخورد می‌کنند و رفتار تند و نگاه منفی به او دارند «دختر را برکت و نشاط خانواده ندانسته و او را جنس دومی در کنار پسرها می‌دانند» که مطمئناً این‌ها تأثیر منفی در تربیت وی خواهد داشت.
 
نکته دوم و شاخصه بعدی پر حرف‌تر بودن دخترها به صورت طبیعی، نسبت به پسرها می‌باشد. همان طور که در کتاب نظام حقوقی زن در اسلام شهید مطهری گفته‌اند، این یک ویژگی منفی نیست. اما ممکن است منجر به عیبی از جهت افراط شود. حتی پزشکان بر این عقیده هستند که عمومیت دخترها یکی دوماه زودتر از پسرها به سخن می‌آیند.
 
در نتیجه مادر خانواده باید شنونده خوبی برای صحبت‌های دختر خانواده باشد. اهمیت این موضوع به آنجا بازمی گردد که به دختر کمک می‌کند تا نوعی گفتمان را بیاموزد و بتواند در زندگی آینده، در برخورد با مشکلات و بحث‌های خانوادگی، با بیان احساسات و عواطف و افکار درونی خود، به حل و رفع مشکل بپردازد.
 
در حدیثی از امام صادق علیه‌السلام داریم: اِنَّ اللّه‌َ لَیَرحَمُ العَبدَ لِشِدَّةِ حُبِّهِ لِوَلَدِهِ؛
بدون تردید، خداوند بر بنده خود به خاطر شدّت محبّت به فرزندش، رحم می‌کند.
 
همچنین در حدیث گران‌قدری از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله داریم: أکرِموا أولادَکُم وَأَحسِنوا آدابَهُم یُغفَرلَکُم؛
فرزندان خود را گرامی بدارید و خوب تربیتشان کنید تا گناهان شما آمرزیده شود.
 
انشالله در قسمت‌های بعدی به بیان ادامه مطلب، شامل باقی مانده ویژگی‌های دخترها و همچنین نکاتی که در تربیت مردانهٔ پسرها است، خواهیم پرداخت.

 

 




 
حاشیه دیدار دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و انقلاب اسلامی با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای
سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید

یک نفر از لزوم وجود کتابخانه‌های تخصصی گفت. آقا جواب دادند شما حوزه‌ هنری و سازمان تبلیغات هستید، شما باید کاری کنید؛ «إذا عَلِمتَ فَاعمَل». وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است، اقدام کنید.

خبرگزاری فارس: سجده‌ شکر رهبر انقلاب/ وقتی می‌دانید کاری خوب و درست است اقدام کنید
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس، دست‌اندرکاران دفاتر ادبیات مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی حوزه‌ هنری هفته گذشته با رهبر انقلاب دیدار کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی khamenei.ir گزارشی از این دیدار را به قلم مهدی قزلی منتشر کرده است که در ذیل می‌خوانید:

 

کمی دیر رسیدم به جلسه. گویا ابتدا قرار بود این دیدار، نشست گزارش «رمان انقلاب» باشد به رهبر انقلاب که با کوتاه‌شدن دست «امیرحسین فردی» از دنیا، برنامه تغییر کرد به دیدار و گزارش دفاتر ادبیات و هنر مقاومت و ادبیات انقلاب اسلامی. همان‌طور که امیرحسین فردی محور رمان و داستان انقلاب بود، ستون خیمه‌ این دو دفتر هم سرهنگی و بهبودی و کمری و ... هستند. ای‌کاش حوزه فکری بکند برای ساختار این دفاتر که با فقدان افراد محوری، کارها از رونق نیفتد.

 

دیدار اردیبهشتی و اخوانی دفاتر با آقا با سلام و تشکر محسن مؤمنی شروع شد. او از طرف خانواده‌ مرحوم فردی هم مأمور به تشکر از آقا برای پیام تسلیت ایشان بود. پس از سلام و تشکر، فیلمی کوتاه پخش شد که یک‌جور گزارش کار مصوّر و موجز از فعالیت‌های این دو دفتر بود. رهبر انقلاب فیلم را به‌دقت همراه با بقیه نگاه کردند. حاضران در جلسه حدود ۳۰ نفر می‌شدند که اعضای این دو دفتر و البته معاونان و مدیران حوزه بودند. یک سمت رهبر انقلاب، آقایان سرهنگی و بهبودی و کمری و محسن مؤمنی نشسته بودند، سمت دیگر هم حاج‌آقای خاموشی و آقای حمزه‌زاده.

در ادامه اینجا را کلید کنید

 



 

فریم

 

منابع خبری نظامی-سیاسی از مستقر شدن ۴ سامانه دفاع ضدموشکی «اس-300» در مناطقی از خاک سوریه با حضور مشاورین نظامی روس برای آماده رزمی کردن این تجهیزات تدافعی، بر اساس قرارداد نظامی سال 2010 بین مسکو و دمشق خبر دادند.

خبرگزاری فارس: ۴ سامانه موشکی اس-300 از هم‌اکنون در سوریه مستقر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «نیزاویسیمایا گازیه تا»، یک مقام نظامی-سیاسی خبر روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن در مورد اینکه سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-300» روسی به همراه مشاورین نظامی از هم اکنون در خاک سوریه مستقر هستند را مورد تایید قرار داد. ظاهرا تحویل این نوع تجهیزات نظامی به سوریه طی دو سال گذشته به شکل کاملا مخفیانه انجام می‌شده است. بدین ترتیب در حال حاضر هر 4 سامانه دفاع ضد موشکی اس-300 که قرارداد مربوط به آن در سال 2010 بین مسکو و دمشق امضاء شه بود، به این کشور تحویل داده شده است.

این روزنامه می‌افزاید، این تجهیزات تدافعی در مناطقی که اکثر ساکنین آنها شیعه بوده و نسبت به رژیم "بشار اسد" وفادار هستند، مستقر شده‌اند.

بعید نیست که این مسئله در دیدار روز سه شنبه "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه با بنیامین نتانیاهو نیز مطرح شده باشد. روسیه در این خصوص نمی‌خواهد چیزی را از اسرائیل پنهان کند. چرا که موشک‌های اس-300 از جمله تجهیزات شامل تحریم برای سوریه نبوده و صرفا جنبه دفاعی دارند.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: رسانه‌های خارجی از همان سال 2011 به این طرف هر از چند گاهی به مسئله ارسال موشک‌های اس-300 روسی به سوریه پرداختند، ولی این مسئله بعد از حمله هوایی اخیر اسرئیل به خاک سوریه بار دیگر مورد توجه قرار گرفته است.

"مارات موسین" مدیر آژانس خبری «آنا-نیوز» که خبرنگاران آن بطور دائم در جبهه‌های ارتش سوریه حضور دارند، در گفت وگو با خبرنگار نیزاویسیمایا گفته است: این احتمال بسیار قوی است که سامانه‌های موشکی اس-300 از هم اکنون در خاک سوریه مستقر شده باشند. مسکو طی سال‌های اخیر کمک‌های نظامی-فنی زیادی به دمشق نموده که از جمله آنها، مدرنیزه سازی بسیاری از سامانه‌های دفاع ضد هوایی این کشور است که از دوران اتحاد جماهیر شوروی به سوریه فروخته شده بود.

به گفته وی، در این رابطه حتی مشاورین نظامی روسی در سوریه حضور دارند تا در اقدامات مربوط به حالت آماده باش نظامی در آوردن این تجیهزات به نظامیان سوری کمک کنند.

 

 

 



فریم

 

 

حجت ­الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم:

پايبندي به اصول گفتمان امام و رهبري، ملاك و معيار انتخاب اصلح در اين دوره از انتخابات رياست جمهوري خواهد بود.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران،در جمع فرماندهان و كاركنان دژبان ارتش با اشاره به اهميت و حساسيت اين دوره از انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: حساسيت و پيچيدگي­هاي خاص سياسي اين دوره از انتخابات را مي­توان با تحليل و تفسير شرايط تحميلي بر نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از جمله تشديد فشارها و

تحريم­ها از سوي دشمنان درك نمود.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه، هوشياري و حضور حداكثري مردم در پاي صندوق­هاي رأي را از عواملي برشمرد كه مي­تواند تمام توطئه­هاي دشمنان را خنثي و جايگاه دولت آينده را تقويت كند.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: حضور حداكثري در انتخابات، تحقق حماسه سياسي را به همراه خواهد داشت و از جنبه

بين­ المللي موجب تقويت امنيت ملي شده و تحريم­ها را نيز بي­اثر خواهد كرد. 

نماينده ولي فقيه در ارتش سپس انتخاب اصلح را يكي از ملاك­هاي مردم در انتخاب رئيس جمهور آينده دانست و افزود: با توجه به معيارها و ديدگاه­هاي گوناگوني كه در حال حاضر در سطح جامعه ارائه ميشود جا دارد تا با مراجعه به بيانات مقام معظم رهبري، ملاك مطلوب را به دست آوريم.

 

 




ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش.

 


خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست و اساس كار او را شرافت بخش و برهان او را بزرگ بدار.
ما را بر سنت او زنده بدار و بر دين او بميران و در آيين و طريقت او راهبرمان باش. ما را از پيروان او قرار ده و در زمره ياران او محشور فرما و ما را به حوض كوثر او وارد ساز و با جام او سيرابمان گردان.
و خداوندا بر محمد صلى الله عليه و آله و آل او درود فرست، درودى كه با آن او را به بهترين آنچه آرزو دارد از خير و فضل و كرامت نايل گردانى، زيرا تو داراى رحمت واسعه و فضل كريمانه اى.
خدايا به خاطر اينكه پيامبر صلى الله عليه و آله، رسالات تو را ابلاغ فرمود و آيات تو را به مردم رسانيد و بندگانت را موعظه فرمود و در راه تو جهاد كرد، بهتر از جزايى كه به احدى از فرشتگان مقرب و يا به پيامبران برگزيده ‏ات داده ‏اى به او عطا فرما.
و سلام و رحمت و بركات خدا بر او و بر عترت پاك و مطهر او باد.



 

بزرگترين عضو مصرف كننده اكسيژن در بدن ما است. هواي استنشاقي آلوده باعث كاهش اكسيژن رساني به مغز و در نتيجه كاهش كارائي مغز خواهد شد.
فرمان تمام حركات ارادي بدن از مغز صادر مي‌شود و تمام احساس‌ها در مغز پردازش مي‌شود.

1- عدم مصرف صبحانه: افرادي كه صبحانه نمي خورند سطح قندخون پائين تري خواهند داشت، اين مسئله منجر به نرسيدن مقدار كافي مواد غذائي به مغز و در نتيجه دژنراسيون (تحليل بافت) مغز خواهد شد.

۲ - پرخوري:پرخوري باعث سفتي شريانهاي مغزي و در نتيجه منجر به كاهش قدرت مغز مي شود.

۳ - دخانيات: مصرف دخانيات باعث چروكيدگي متعدد مغز و در نتيجه بيماري آلزايمر مي شود .

۴ - مصرف زياد قند: مصرف زياد قند مي تواند باعث تداخل در جذب پروتئين ها و ساير مواد غذائي و در نتيجه سوء تغذيه شده و باعث اختلال در تكامل مغز شود.

۵ - آلودگي هوا: مغز بزرگترين عضو مصرف كننده اكسيژن در بدن ما است. هواي استنشاقي آلوده باعث كاهش اكسيژن رساني به مغز و در نتيجه كاهش كارائي مغز خواهد شد.

۶ - كم خوابي: خواب به مغز ما اجازه استراحت مي دهد . محروميت از خواب به مدت طولاني باعث تسريع مرگ سلولهاي مغزي مي شود .

۷ - پوشاندن سر هنگام خواب: خوابيدن با سر پوشيده باعث افزايش غلظت دي اكسيدكرين و كاهش غلظت اكسيژن شده كه مي تواند منجر به اثرات مخرب مغزي شود .

۸ - كاركردن سخت فكري در طي بيماري ها: كار فكري زياد يا مطالعه در هنگام بيماري منجر به كاهش كارائي مغز و افزايش صدمه به مغز مي شود .

۹ - فقدان تحريك فكري: تفكر بهترين راه تمرين مغز است . فقدان فعاليت فكري مي تواند باعث چروكيدگي مغز شود.

۱۰ - به ندرت صحبت كردن: مكالمه هوشمندانه باعث تسريع كارائي مغز مي شود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 25 / 2برچسب:, | 22:36 | نویسنده : ali

آرامگاه فردوسی 80 ساله شد.اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مزاری که با بناهای متعدد بارها قبل از آن با خاک یکسان شده بود، تا سال 1305 ناشناخته بود.

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر، ماجرا به بعد از جنگ جهانی اول برمی گردد. یعنی وقتی که شور و احساسات ملی در ایران بالا گرفته بود. ان زمان موجی به راه افتاد که بر قدرشناسی از فردوسی برای خدمات او به زبان فارسی و ایرانیان تاکد می کرد. ملک‌الشعرای بهار  شاعر نامی که به توس رفته بود و اوضاع مزار فردوسی را با سکویی بی سقف و دیوار به‌جای بنای آصف‌الدوله دیده بود، در ۱۲۹۹ در هفته‌نامهٔ نوبهار خود مقاله‌ای در لزوم بنای آرامگاه نوشت. دو سال بعد با تاسیس انجمن آثار ملی در سال ۱۳۰۱، کوشش‌هایی برای ساختمان آرامگاه آغاز شد و سرانجام درسال ۱۳۰۴ برای ساخت بنای یادبود آرامگاه فردوسی اعلامیه ای صادرشد تا مردم به ساخت این آرامگاه کمک کنند.

عزیمت یک گروه از طرف انجمن به توس، طرح اولیه بنای آرامگاه را پایه ریزی کرد. آندره گدار رئیس اداره باستان شناسی، مقبره را به شکل اهرام مصر طراحی کرده بود و ساخت این طرح در مراحل اولیه پیش رفته بود ولی با مخالفت ذکاءالملک فروغی این طرح تخریب شد تا به جای آن مقبره‌ای به سبک ایرانی هخامنشی ساخته شود.


طراحی این مقبره بر عهده حسین لرزاده گذاشته شد. اشعار کتیبه‌ها به خط استاد عمادالکتاب نوشته شده و سپس بر سنگهای نما انتقال داده شده. ساختمان آرامگاه در سال ۱۳۱۱ آغاز و در مدت ۱۸ ماه به پایان رسید و برای جشن هزاره فردوسی در سال ۱۳۱۳ آماده شد.

جالب این که برای تأمین کسری هزینه های ساخت آرامگاه، 160 هزار برگ بلیت بخت‌آزمایی ده ریالی چاپ و از طریق شعبه‌های بانک ملی ایران توزیع شده بود.


اين بليت بخت‌آزمايي 10 ريال قيمت داشته است.

اما چند سال بعد به دلیل این که در طراحی بنا محاسبات فنی دقیق لازم به عمل نیامده بود، به ویژه به سبب عدم محاسبهٔ مقاومت خاک و مصالح پی، ساختمان آرامگاه از همان سال‌های نخست شروع به جذب رطوبت و نشست کرد. تعمیرات و مراقبت‌های سی‌ساله هم کارگر نیفتاد، و ناچار لزوم تجدید بنای آرامگاه مطرح شد. به دستور انجمن آثار ملی در سال ۱۳۴۳ بازسازی بنا با نظارت مهندس هوشنگ سیحون در سال ۱۳۴۷ به انجام رسید.




 

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 


در نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح،‌ ارتش مقام نخست را کسب کرد.

مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام والمسملین سید محمدعلی آل هاشم، سردار سیدمسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح، امیرخرم‌طوسی و لاله افتخاری نماینده مجلس برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح که صبح امروز برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دوره از مسابقات با کسب 685 امتیاز رتبه نخست تیمی و سپاه پاسداران با کسب 535 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت.

 

وی همچنین با ارائه گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات تصریح کرد: وزارت دفاع،‌ نیروی انتظامی و ستاد کل نیروهای مسلح نیز به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم این دوره از مسابقات قرار گرفتند.

واحدی همچنین با اشاره به بخش‌های دیگر این مسابقات اظهار داشت: در بخش منتخبین، ارتش با کسب 9 مقام منتخب، سپاه با کسب 7 مقام، وزارت دفاع با کسب 7 مقام و نیروی انتظامی با کسب 4 مقام در رتبه اول تا چهارم قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش هدف از برگزاری این مسابقات را ارزیابی فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی بهتر در خصوص این فعالیت‌ها دانست.

در بخش دیگری از این مراسم لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری شورای فرهنگی و توسعه فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

افتخاری ادامه داد: این شورا به دنبال این است تا طرح جامع حفظ قرآن کریم هدف آن تربیت و آموزش یک میلیون حافظ قرآن کریم است، اجرایی کنند.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس در پایان زمینه‌سازی برای رفتار قرآنی را لازمه جامعه امروز دانست و گفت: در حال حاضر که در دشوارترین شرایط تهاجم فرهنگی قرار داریم می‌بایست به امر آموزش قرآن کریم توجه بیشتری داشته باشیم.

 



تاريخ : 24 / 2برچسب:دعا,قرآن, | 1:10 | نویسنده : ali

 

 

فریم

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

 

قُلْ مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ فَقَدْ كَذَّبْتُمْ فَسَوْفَ يَكُونُ لِزَامًا
ای رسول (ما) بگو اگر دعا و خواست شما نباشد به شما بی اعتنایی نخواهد شد در حالی که آیات الهی را تکذیب کردید و زود باشد که به عواقب آن گرفتار آیید.

 

آیه ۷۷ سوره فرقان
 

 

 

 

این کلمات قدسی آخرین آیه در سورهٔ فرقان است که بخش اول آن ماهیت دعا و اهمیت آن را در زندگی آدمیان بیان می‌دارد.

 

عامه مردمان اگرچه بسیار خواست های فانی و نفسانی دارند اما اینها چون روی در نیستی دارد به منزلهٔ نخواستن است و چون نمی‌ماند ایشان را ثروتمند نمی‌کند بلکه با همه آن خواست های فانی همچنان مفلس و گدا خواهند بود.

از این رو نعمت‌های متعالی و باقی را انکار کردند و طلب نکردند دیگر انتظار رسیدن به آن نعمت‌ها را نخواهند داشت بلکه باید تنها در انتظار محرومیت که نتیجهٔ بی اعتنایی و تکذیب است باشند و این تعاقب نتایج بر مقدمات در نظام آفرینش امر قطعی و حتمی است.

 

 


حقیقت دعا بسیج نیروهای درونی برای نیل به مقصودی است. نیروهای ما با قدرت لایزال الهی پیوسته است و به میزان ایمان ما به آن نیروی لایزال ما را مدد خواهی رسید تا برم شکلی فایق آییم و به مطلوبی دست یابیم.

کسی نمی‌داند که توانایی آدمی چه اندازه است. بزرگان جهان آن را بی نهایت دانسته‌اند. از این رو اراده و خواست و آرزوی آدمی را باید قدر دانست و آن را چون نیرویی قاهر در راه نیل به آ رمان‌های بلند به کار گرفت، باید دعا کرد، باید خواست، باید همت کرد.

پیروزی بیگمان از آن آدمی است و چه کتاب‌ها امروز در جهان در اثبات همین مثبت اندیشی و همت و خواستن با تمامی دل نوشته‌اند.



تاريخ : 24 / 2برچسب:, | 1:5 | نویسنده : ali

فریم

 

 

 



تاريخ : 22 / 2برچسب:, | 23:25 | نویسنده : ali

 

در این تصویر، کارلسون دوربین را در نقطه‌ای بسیار مناسب از شهر سن‌بوئناونتورا (مشرف به ساحل ونتورا) قرار داده و برای مدتی طولانی (چند دقیقه) نوردهی کرده است.

رخ دادن همزمان چند صاعقه پدیده نادری است، چراکه برای رخ دادن صاعقه، بارهای الکتریکی موجود در ابر باید به‌قدری انباشته شوند که اختلاف‌پتانسیل قابل توجهی بین ابر و زمین ایجاد شود و معمولا در یک ابر، چنین انباشتگی‌های متعددی از بار الکتریکی آن‌هم به طور همزمان به‌ندرت اتفاق می‌افتد. اما آن چه در این تصویر می‌بینید، مربوط به این پدیده نیست.

این تصویر از امری کارلسون در یک شب طوفانی در اکتبر 2010/مهر 1389 گرفته شده و همان‌طور که می‌بینید، وضعیت امواج دریا چنین تداعی می‌کند که حداقل پنج صاعقه همزمان به دریا اصابت کرده‌اند.



در این تصویر، کارلسون دوربین را در نقطه‌ای بسیار مناسب از شهر سن‌بوئناونتورا (مشرف به ساحل ونتورا) قرار داده و برای مدتی طولانی (چند دقیقه) نوردهی کرده است.

در پی وقوع صاعقه، نور حاصل منطقه اطراف اصابت صاعقه را روشن می‌کرده و این نقاط با جزئیات مناسب ثبت می‌شدند، اما ازنقاط دورتر جزئیات کمتری ثبت می‌شد. به همین دلیل است که برخلاف اغلب تصاویر نوردهی بلندمدت از دریا، امواج بسیار دقیق ثبت شده‌اند، گویی که صاعقه‌ها همزمان رخ داده‌اند.

 

 



تاريخ : 22 / 2برچسب:دعای ماه رجب,, | 1:3 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 



بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ 
به نام خداى بخشاينده مهربان 
 

 

يا مَنْ اَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْرٍ وَ آمَنُ سَخَطَهُ
اى كه براى هر خيرى به او اميد دارم و از خشمش
 

عِنْدَ كُلِّ شَرٍّ يا مَنْ يُعْطِى الْكَثيرَ بِالْقَليلِ يا مَنْ يُعْطى مَنْ سَئَلَهُ يا

در هر شرى ايمنى جويم اى كه مى دهد (عطاى ) بسيار در برابر (طاعت ) اندك اى كه عطا كنى به هركه از تو خواهد اى

مَنْ يُعْطى مَنْ لَمْ يَسْئَلْهُ وَمَنْ لَمْ يَعْرِفْهُ تَحَنُّناً مِنْهُ وَرَحْمَةً اَعْطِنى

كه عطا كنى به كسى كه از تو نخواهد و نه تو را بشناسد از روى نعمت بخشى و مهرورزى عطا كن به من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَميعَ خَيْرِ الاْخِرَةِ وَاصْرِفْ عَنّى

به خاطر درخواستى كه از تو كردم همه خوبى دنيا و همه خوبى و خير آخرت را و بگردان از من

بِمَسْئَلَتى اِيّاكَ جَميعَ شَرِّ الدُّنْيا وَشَرِّ الاْخِرَةِ فَاِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ ما اَعْطَيْتَ 

به خاطر همان درخواستى كه از تو كردم همه شر دنيا و شر آخرت را زيرا آنچه تو دهى چيزى كم ندارد (يا كم نيايد) و

وَ زِِدْنى مِنْ فَضْلِكَ يا كَريمُ 
بيفزا بر من از فضلت اى بزرگوار 

يا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ يا ذَاالنَّعْماَّءِ
اى صاحب جلالت و بزرگوارى اى صاحب نعمت

وَالْجُودِ يا ذَاالْمَنِّ وَالطَّوْلِ حَرِّمْ شَيْبَتى عَلَى النّار.ِ
و جود اى صاحب بخشش و عطا، حرام كن محاسنم را بر آتش دوزخ.

 

 

 

 

 

 

 


بسم الله الرحمن الرحیم

در این ماه «یا من ارجوه لکل خیر» یعنی وقتی به ماه رجب می رسی ، شما از لحظه شروع ماه رجب دیگه توقعت از خداوند تبارک و تعالی فقط و فقط خیر است .

«و امن سخطه عند کل شر» و ایمن هم به شما می ده.

چند نکته در اینجا داریم :
1- چه کسانی در این ماه امیدوار باشند؟
2- «و امن سخطه» یعنی چی ؟ یعنی در این ماه خداوند تبارک و تعالی بساط سخط – بساط عصبانی شدن- رو کلاً تعطیل می کند
چه قدر فرصت عجبیست . بعضی وقتها بعضی فرصتهایی که در ماه رجب هست ، من دقت کردم در خیلی از شب های مهم سال هم نیست.

«یا من یعطی الکثیر بالقلیل»
. خداوند تبارک و تعالی همیشه این طوریه یعنی شما کاه که می برید ، کوه بجاش می ده . این خدا خدایست که وقتی خیلی کم می بری ، خیلی زیاد عکس العمل نشون می ده. تا جایی که بعضی وقت ها احساس می کنیم که با منه !!

«
یا من یعطی من سئله» در این ماه خداوند تبارک و تعالی هر کس که صداش بزنه ، جواب می ده.


«یا من یعطی من لم یسئله
» اگه یه وقتی شما توی ماه رجب بدونی ماه رجبه ، بدونی با ماه های دیگه فرق می کنه ، اما یادت بره دعا کنی ، خداوند تبارک و تعالی یه چیزی توی ماه بهت می ده.

«و من لم یعرفه»
دامنه رو باز می کنه ؛ حتی کسانی که خدا را نمی شناسند ، در ماه رجب یه بهره ای می برند.
پس سه طبقه شد :
1- «من لم یعرفه» کسانی که خدا را نمی شناسند ، اینها طبقه ای هستند که از رحمت عمومی ماه رجب بهره می بردند.
2- «من لم یسئله» کسانی که از طبقه خصوصی ماه رجب هم بهره می بردند . می دونه ماه رجبه ولی حواسش نبوده و صدا نزده
3- «من سئله» خاص الخاص هستند. کسانی هستند که چون خدا رو در ماه رجب صدا می زنند ، این صدا زدنشون باعث میشه خداوند بهشون خاص نگاه کنه . یکی از برترین صداهاش هم در این شعر اومده :

 

مـــــــــــاه رجـــــــــــب و مـــاه نــــزول بــــــرکـــات است


 

 
پیوســـــــته ســـــرود رجبـــــــــــییون صـــلـــــوات است

کلاس دعا کردن تو در ماه رجب نسبت به ماه های دیگه توفیر می کنه.

«اعطنی بمسئلتی ایاک»

حالا که خودت در دیزی رو باز گذاشتی و دستور العمل دادی که : ملائکه ی من در دیزی در ماه رجب بــــــاز ، حیای گربه هم لازم نیست . یعنی رسماً خدا ابلاغ داره درهای دیزی ها در ماه رجب باز ، گربه های بی حیا هم ممنوع الورود نیستند ، تشریف بیارند هر چی دوست دارند بخورند !!
حالا چی می خوای بنده من ؟
 
«جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره» هر چه خوبی توی دنیاست و هرچی خوبی در آخرته در این ماه من از تو می خوام .

شما برید توی کل دعاهای ماه رمضان حتی دعای شب قدر بگردید ، این جمله رو پیدا نمی کنید.
ماه رمضان خیلی خوبه، اما ماه رجب ماه زرنگ هاست. چون زرنگ ها کمترن ، مشتری ماه رجب هم کمتره
بعد می یاد دو قبضه می کنه دعا رو . یعنی آخــــــر پُـــررو بازی یه بنده است . که خیلی هم عــــالیه.

«وصرف عنی بمسئلتی ایاک جمیع شر الدنیا و شر الاخره» من نبینم مشکلات دنیا و آخرت . « صرف» یعنی روی برگرداندن . من روم برگردونده باشه ، هیچ کدام از مشکلات دنیا و آخرت رو نبینم. چرا؟ «تحننا منه و رحمه» خودت گفتی این ماه ، ماه منت گذاشتن ، نرم گرفتن ، آروم بودن ، چشم پوشی کردن ، گذشتن ، بخشیدن خروار به دینار ، بخشیدن کوه به کاه . به این دلیل این جوری شده.
 
«فانه غیر منقوص ما اعطیت و زدنی من فضلک یا کریم» برای اینکه از در خانه تو اگر همه چی رو بهم بدی ، سر سوزنی کم نمی شه.
ما بنده ها اگه در خونه کریم ترین کریمان بریم ، اگر فقط یک ریال به ما کمک کنه ؛ یک ریال از اموالش کم می شه . در خونه تو که می یایم ،هیچی کم نمیشه.
برادرا و خواهرا : تو این ماه پُــررو بازی مطلق ، با خیال راحت بیا بشین و بگو :
اومدم غرق در گناهم ، هیچی نیاوردم ، امیدم اینکه اولاً تمام گناهام رو پاک کنی ، ثانیاً همه چی هم بهم بدی .
برید یه دعا پیدا کنید توی ماه رمضان، ماه شعبان ، مفاتیحُ زیر و رو کنید ببینید یه جایی هست این گونه بنده اجازه داشته باشه با خدا صحبت کنه .
لذا خیـــــلی قدر ماه رجب رو بدونید.

التماس دعا
 



 

 بزرگ ترین و پیر ترین درختان جهان بسیار باشکوه هستند چرا که شاهد ظهور و سقوط تمدن های متعددی بوده اند. مثلاً ژنرال شرمن، بزرگترین درخت تک ریشه ای که تا به حال شناخته شده و یا تجیکو با ۹۵۵۰ سال قدمت که قدیمی ترین درخت کلونال است. جولیان هایت می گوید "درختان باستانی پیوند زنده ی ما انسان ها با گذشته هستند و در جریان تغییرات همیشگی، شکل خود را حفظ می کنند. این داستان درختان است اما به نوعی قصه ی ما انسانها نیز هست. هر درخت شکل و شخصیتی مخصوص به خود دارد که در طول زندگی اش آن را حفظ می کند.”

با این مقدمه بیایید در مورد جالب ترین درختان جهان بیشتر بدانیم؛ این لیست تنها به کهن ترین ترین درختان نمی پردازد بلکه آنهایی که دارای شکل یا حالت منحصر به فردی هستند را نیز مورد توجه قرار می دهد.
۱۰. درخت بلوط فرشته 

 


این درخت ۱۵۰۰ ساله در جزیره ی جونز و در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قرار دارد. شاخه های این درخت بلند بر مساحتی حدود ۵ کیلومتر مربع سایه می افکنند. گفته می شود که این درخت یکی از قدیمی ترین ارگانیسم های زنده در شرق رودخانه ی می سی سی پی است. اندازه ی محیط تنه ی درخت بلوط فرشته ۸ متراست و هر یک از شاخه های آن تا ۳۰ متر کشیده شده اند. این درخت بلایای طبیعی بسیاری را از سر گذرانده است که از آن جمله می توان به زلزله ای در سال ۱۸۸۶، سیل های بیشمار و طوفان هایی مثل طوفان هوگو در سال ۱۹۸۹ اشاره کرد.


۹الیا بوی بون، درخت زیتون وووِز


آیا باور دارید که کهن ترین درخت زیتون جهان هنوز هم هرسال زیتون های خوش مزه به بار آورد؟ دانشمندانِ دانشگاه کرت، عمر این درخت را بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ سال تخمین زده اند؛ محیط تنه ی این درخت بیش از ۴,۵ متر است. این درخت در روستای آنو وووز در کرت قرار دارد و سالانه حدود ۲۰ هزار نفر از آن دیدن می کنند.


۸درخت خون اژدها


این درخت کمیاب که به نام درخت اژدهای سوکوترا نیز مشهور است در کشور یمن قرار دارد و مشهور ترین گیاه در جزیره ی یمنی سوکوترا است. بر اساس آمار یونسکو ۳۷ درصد از گیاهان، ۹۰ درصد از خزندگان و ۹۵ درصد از حلزون های موجود در این جزیره در هیچ جای جهان وجود ندارند.

درخت اژدها شبیه به یک چتر است و به این دلیل به نام خون اژدها مشهور است که یک مایع سرخ رنگ از خود ترشح می کند. ساکنان محلی هنوز هم از این مایع به عنوان یک ماده ی شفا بخش در تولیدات آرایشی و یا به عنوان رنگ در تزئین سفال استفاده می کنند.


۷درخت توله


ارتفاع این درخت توله ی بزرگ بیش از ۳۵ متر است و در شهر اوخاکا در مکزیک قرار دارد. هر یک از شاخه های این درخت می توانند یک درخت مستقل باشند. محیط تنه ی این درخت ۳۶ متر است؛ این درخت به قدری بزرگ است که در ابتدا دانشمندان تصور می کردند چندین درخت به هم چسبیده و باعث بوجود آمدن آن شده اند اما آزمایش هایی که بر روی DNA آن انجام شد خلاف این نظریه را ثابت کرد.

۶. درخت بائوباب قوری


هر ۸ گونه ی درخت بائوباب منحصربه فرد و جالب هستند. درخت بائوباب آفریقایی بومی سرزمین آفریقا است اما درآسیا و شبه جزیره ی عربستان هم یافت می شود. ۶ گونه از این درخت بومی منطقه ی ماداگاسکار هستند و یک گونه ی دیگر هم در استرالیا یافت می شود.

موضوع جالب در مورد این گونه ی خاص از درختان این است که آنها شبیه بطری و گاهی شبیه به قوری هستند؛ این گونه ی خاص در ایفاتی در ماداگاسکار است. درختی که در عکس مشاهده می کنید ۱۲۰۰ سال سن دارد. این نوع درخت می تواند تا ۱۲۰ هزار لیتر آب در خود ذخیره کند و از سخت ترین خشکی ها جان سالم به در ببرد.
 
۵درختان تا فروم
 


این درختان که بر روی بقایای یک معبد کامبوجی به نام تا فروم رشد کرده اند بسیار جالب هستند. دو گونه درخت خاص در این معبد رشد کرده اند. برخی از متخصصین معتقدند که درخت بزرگ تر گونه ای به نام سیبا پنتاندرا باشد و گروهی دیگر معتقدند که این درخت یک تیت پاک است، درختان کوچک تر که به درخت اصلی چسبیده اند نوعی درخت انجیر چسبنده هستند. ریشه های غول آسای این درخت سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به این محل می کشاند.

۴متو سلاه


درخت کاج بزرگ بیسین بریستلکون، نوعی درخت پر عمر است که در ایالت های یوتاه، نوادا و کالیفرنیا رشد می کند. رشد این درخت بسیار کند است و برگ های سوزنی این درخت تا ۴۰ سال سبز می مانند. این درخت قدیمی ترین درخت غیر کلونالی زنده بر روی زمین است. این درخت در سال ۱۹۵۷ توسط ۲ دانشمند بررسی شد و سن دقیق آن در آن سال ۴۷۸۹ سال بود. از آنجایی که ممکن است به این درخت صدمه وارد شود محل دقیق آن گزارش نشده اما جایی در رشته کوه سفید کالیفرنیا است.

۳درخت پشم ابریشمی


این درخت زیبا از خانواده ی درختان مالو است. بومی مناطق استوایی و جنگل های حاشیه ای این مناطق در آمریکای جنوبی مثل برزیل و آرژانتین است. ارتفاع این درخت به حدود ۲۵ متر می رسد و در تنه و شاخه های آن برجستگی هایی وجود دارد که اجازه می دهد آب را در زمان خشکسالی ذخیره کند. اندازه ی گل های زیبای قرمز، صورتی یا بنفش این درخت بین ۱۲ تا ۲۴ ساتی متر است. این گل ها تبدیل به میوه های گلابی شکلی می شوند که داخل آنها پر از دانه هایی است که در نوعی پشم بسیار نرم قرار گرفته اند. از این پشم نرم گاهی برای درست کردن کوسن استفاده می شود.


۲درخت اوکالیپتوس رنگین کمان


این درخت نوعی اوکالیپتوس همیشه سبز است که ارتفاع آن تا ۷۵ متر می رسد. پراکندگی این درخت از مناطقی در اندونزی تا فیلیپین است. چیزی که باعث می شود این درخت بسیار خاص باشد، نوار های زرد، سبز، صورتی، قرمز، بنفش و نارنجی رنگی است که شاخه ها و تنه ی این درخت را پوشانده است و این رنگ های زیبا کاملاً طبیعی هستند. سطح پوسته ی این نوع درخت بسیار نرم است و در هنگام رشد لایه هایی از آن جدا می شوند. این جریان در زمان های متعدد و در قسمت های متفاوتی از درخت اتفاق می افتد. هرچه از عمر پوسته ی جدید می گذرد رنگ آن از سبز روشن به سبز تیره ی مایل به آبی یا بنفش و بعد صورتی و نارنجی تغییر می کند. و چون این اتفاق در قسمت های متفاوتی از درخت می افتد این حالت به صورت نوارهای رنگی در کنار هم قرار می گیرند که تنه ی این درخت را به یک تابلوی نقاشی تبدیل می کنند.


۱درخت زندگی


نمونه های بسیاری از درختان کهنسال وجود دارند اما نکته ی بسیار جالبی که در مورد این تک درخت ۴۰۰ ساله وجود دارد این است که توانسته در وسط بیابان و بدون هیچ منبع شناخته شده ای از آب دوام بیاورد. این درخت که درفاصله ی ۲ کیلومتری جبل دخان در بحرین قرار دارد یکی از عجایب طبیعی است. اگر می خواهید منحصر به فرد بودن این درخت را به خوبی درک کنید آن را در نقشه ی هوایی گوگل تماشا کنید و می بینید که از هر نوع گیاهی بسیار دور است.

 



تاريخ : 21 / 2برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 23:51 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

* يك دونات دارچين بخوريد تا با آرامش كامل همه چيز را زيبا ببينيد.
* دارچين به اصطلاح نوعي واليوم گياهي خوانده ميشود كه داراي اثر آرام كننده و شادكنندهاي است و در مقايسه با داروهاي آرام بخش تاثيرپذيري آن دوچندان است.


* دارچين همچنين رمز جواني نيز خوانده ميشود، چرا كه مصرف روزانه آن انسان را سلامت و جوان نگاه ميدارد. 
* دارچين كليه را گرم ميكند و ضعف كمر و پاها را از بين ميبرد و كم خوني را درمان ميكند.
* دارچين بهترين دارو براي دردهاي عضلاني است و به تازگي در آمريكاي شمالي و كانادا كرم هايي به بازار آمده كه داراي دارچين است و
براي رفع درد به كار ميرود. 
* اثر مهم ديگر دارچين پايين آوردن تب است و حتي امروزه دارچين را به صورت قرص و كپسول درآورده اند كه به عنوان تب بر، به كار ميرود.


* شما ميتوانيد به آساني با نوشيدن يك فنجان چاي دارچين تب را به سرعت پايين بياوريد.
* دارچين رگها را باز ميكند و اثر خوبي در گردش خون دارد.
* دارچين خاصيت عجيب ديگري دارد و آن قوي كردن مصونيت بدن در مقابل امراض است و حتي ميتوان گفت كه اثر پنيسيلين و پادزيست(آنتيبيوتيك) را به مقدار زيادي دارا است.
* اگر حس كرديد كه ضعيف شده ايد و ممكن است مريض شويد، چاي دارچين را فراموش نكنيد و حتي اگر سرما خورده ايد يا ضعف شديد داريد چاي دارچين بهترين دارو است.
* يكي از دانشمندان انگليسي در كتابي كه قرن نهم تاليف كرد ادعا كرده است كه دارچين، معده را تميز و آرام و قوي ميكند. بنابراين اگرناراحتي معده داريد حتما از دارچين استفاده كنيد، دارچين با همه
 خواصي
ديگر طعم بسيارخوبي دارد. حتي اگر چاي معمولي مينوشيد آن را با يك قطعه پوست دارچين به هم بزنيد كه طعم آن را بهتر كند.
* بيدليل نيست كه در گذشته سلمانيها كه در حقيقت دكترهاي طب قديم بودند به مشتريهای خود چاي دارچين ميدادند.



گذشته دارچين
* دارچين گياهي است با نام علمي (
Cinnammomn zelanicum‏) كه از قديم الايام در دنيا به كار ميرفته است. 
* در مصر حتي قبل از ساختمان اهرام ثلاثه مصر براي درمان امراض مختلف دارچين مصرف 
میکردند.
* دارچين اولين بار در سريلانكا يافت شد و بعد از آن، تمام دنيا اين چاشني را شناختند و براي طعم بهتر غذاها
 استفاده كردند. سريلانكا در حال حاضر بزرگترين توليد كننده دارچين دنيا است.
* دارچين درختي است كوچك، به ارتفاع 5 تا 7متر و هميشه سبز كه از تمام قسمتهاي آن بويي معطر و مطبوع استشمام ميشود. گلهاي آن در فاصله ماههاي بهمن تا اوايل فروردين ظاهر ميشود. برگ اين درخت سبز سير
 داراي گلهايي به رنگ سفيد است.
* گياه دارچين به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض است و به عنوان تقويت كننده، اعمال هضم و جريان
 گردش خون به كار ميرود و از آن براي رفع سوءهاضمه، به ويژه در مواردی كه با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشكن استفاده ميشود.
* همچنين به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومي بدن وانعقاد خون مصرف ميشودو به صورت 
دارو، مانند گرد و تنتور به كار ميرود.



ادامه مطلب
مهم‌ترين مساله در برخورد با فرد مبتلا به سكته مغزي انتقال هرچه سريع‌تر او به بيمارستان است. اين يك مساله حياتي هم در زنده‌ماندن فرد و هم افزايش كيفيت زندگي او پس از درمان به شمار مي‌رود.

سكته، بويژه سكته مغزي، ناگهاني اتفاق مي‌افتد و خيلي سريع فرد مبتلا و اطرافيانش را خلع‌سلاح مي‌كند؛ بخصوص اگر ندانيم چه علائمي دارد و در قبال آن، بايد چه اقداماتي انجام دهيم.

اما مهم‌ترين مساله در برخورد با فرد مبتلا به سكته مغزي انتقال هرچه سريع‌تر او به بيمارستان است. اين يك مساله حياتي هم در زنده‌ماندن فرد و هم افزايش كيفيت زندگي او پس از درمان به شمار مي‌رود.



مهم‌ترين نشانه‌های سکته

افتادگي صورت

دقت كنيد آيا در يك طرف صورت بيمار افتادگي ديده مي‌شود يا بيمار در يك طرف صورت خود احساس بي‌حسي مي‌كند؟ براي اطمينان، از فرد بخواهيد لبخند بزند. صورتي كه افتادگي داشته باشد، لبخند متقارني ندارد.

ضعف دست

 آيا بيمار در يكي از دست‌ها احساس ضعف يا بي‌حسي مي‌كند؟ از او بخواهيد هر دو دست خود را بالا بياورد و دقت كنيد كه آيا يكي از دست‌ها به پايين تمايل دارد يا مي‌افتد؟

اختلال گفتار

 آيا فرد در سخن گفتن ناتوان است يا به سختي متوجه سخنان شما مي‌شود؟ از او بخواهيد جملات ساده‌اي مانند «آسمان آبي است» را تكرار كند. آيا مي‌تواند جمله را به درستي تكرار كند؟

وقت تنگ است!

اگر با يك يا هر سه علامت فوق مواجه شديد زمان را از دست ندهيد، بلافاصله به اورژانس زنگ بزنيد. حتي اگر اين علائم بر‌طرف شدند نيز نبايد دست برداريد و حتما بلافاصله با اورژانس تماس بگيريد تا بيمار در كوتاه‌ترين زمان ممكن به بيمارستان منتقل شود. حين رسيدگي به بيمار از همان ابتدا حواستان باشد كه نخستين علائم سكته مغزي چه زماني بروز كرده‌اند. اين مسأله به كادر درماني كمك فراواني خواهد كرد.

حمله گذرا بسيار جدي است!

حمله ايسكمي گذرا (به اختصارTIA)‌ يك سكته خفيف است كه علائمي مانند علائم سكته مغزي ايجاد مي‌كند.علائم اين حمله خفيف معمولا طي چند دقيقه از بين مي‌روند، اما اگر فرد مبتلا به حال خود رها شده و درمان نشود، در معرض خطر بالاي سكته مغزي قرار خواهد گرفت.

تشخيص و درمان TIAمي‌تواند احتمال بروز يك سكته مغزي بسيار خطرناك را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد.

بيشتر بدانيم!

علائم دیگر سکته

علائم سكته مغزي به سه علامت ذكر شده محدود نمي‌شود. علائم ديگري هم هست كه آگاهي از آنها نيز در مواقع خطر مي‌تواند كارساز باشد:

ـ بي‌حسي ناگهاني يا ضعف در پا

ـ گيجي ناگهاني يا اختلال ادراك

ـ اختلال ناگهاني در ديدن يك يا هر دو چشم

ـ بروز ناگهاني اختلال در راه رفتن، سرگيجه، نداشتن تعادل يا ناهماهنگي اعضا

ـ سردرد ناگهاني و شديد بدون علت

آنچه مغز را سكته مي‌دهد

عوامل اصلي که باعث سكته می شوند

1‌ـ فشار خون بالا

2‌ـ استعمال دخانيات

3 ـ چاقي در ناحيه شكم

4‌ ـ تغذيه نامناسب (گوشت قرمز و غذاهاي سرخ كردني بيش از اندازه و مصرف ناكافي ميوه و سبزيجات و ماهي)‌

5‌ ـ نداشتن ‌تحرك و فعاليت جسماني

گزاف نيست اگر اين پنج عامل را «راهزنان سلامت» بناميم.

پیشگیری کنید

راهکارهایی که برای پیشگیری از سکته مغزی پیشنهاد می شود به چهار دسته اصلی تقسیم می شود:

سبک زندگی

افرادی که بازمانده سکته مغزی هستند برای پیشگیری کردن از بروز دوباره سکته مغزی باید موارد زیر را رعایت کنند:
- پرهیز از دخانیات
- ورزش کردن و کنترل وزن
- پرهیز کردن از الکل و نمک
- مصرف مواد غذایی سالم مانند ماهی، سبزیجات و غلات

 داروها

پزشکان برای افرادی که احتمال دارد سکته مغزی کنند داروهایی تجویز می کنند تا احتمال بروز سکته را کاهش دهند. داروهای ضد لخته خون، مثل آسپرین، پلاکت های خون را حفظ می کنند که سبب ایجاد لخته می شوند. داروهای ضد لخته خون، مانند وارفارین، برای بازماندگان سکته مغزی تجویز می شوند تا به بیداری بخش خاموش مغزشان کمک کنند. افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند برای درمان این بیماری باید به پزشک مراجعه کنند.

جراحی

در برخی از موارد، سکته مغزی در نتیجه تنگ شدن شریان کاروتید ایجاد می شود. پزشکان، افرادی را که سکته مغزی خفیف یا زود گذر (TIA ) کرده اند را جراحی می کنند و پلاکت ها را از دیواره این شریان پاک می کنند.

الون و استنت

در برخی موارد، پزشکان برای باز کردن شریان کاروتید از آنژیو پلاسی برای قرار دادن بالون و استند استفاده می کنند.

زندگی پس از سکته مغزی

بیش از نیمی از افرادی که سکته مغزی کرده اند توانایی های خود را باز می یابند. کسانی که به اندازه کافی داروهای متلاشی کننده لخته خون مصرف می کنند ممکن است به طور کامل بهبود یابند و کسانی که دچار ناتوانی شده اند یاد می گیرند مستقل باشند.

 

 



ادامه مطلب
رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: وقتی حضرت معصومه به قم تشریف فرما شدند جمعی از سادات و بزرگان و علمای کوفه به قم آمدند و بزرگان این شهر برای استقبال از ایشان بهترین خانه ها را به ایشان پیشنهاد کردند و باغ ها و املاک بسیاری وقف ایشان شد؛ بعدها علما و بزرگان بسیاری در این شهر حضور یافتند که جمع آنان به 200 هزار محدث می رسد

باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین عابدی یادآورشد: وی با ذکر این مطلب که داخل ضریح مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) 5 دختر امام یعنی شخص حضرت، دختر امام جواد(ع)، دو دختر امام دهم(ع) و یک دختر امام یازدهم(ع)، مدفون هستند، ابراز داشت: پس از رحلت ایشان، دختر امام جواد(ع) ضریحی را به یادبود حضرت در این مکان بنا کرد.

وی افزود: وجود 200 هزار محدث در اطراف ضریح حضرت فاطمه معصومه(س) از جمله علی بن ابراهیم قمی و زکریابن آدم و... باعث درخشان تر شدن این شهر شده است، عنوان کرد: وقتی سید بحرالعلوم به قم مشرف می شدند از چهارراه بازار به سمت حرم، پابرهنه می‎شد که مبادا به قبور این بزرگان در مسیر راه بی‎ حرمتی نشده باشد؛ نظیر چنین کاری را نیز ملاصدرا انجام می ‎داد.

وی ادامه داد: مرحوم صاحب جواهر، نقل کرده است که اگر می‎توانستم قبر علی بن ابراهیم قمی در قم را به شکل گنبد طلایی می‎ساختم؛ زیرا ایشان 9 هزار روایت از پیامبر(ص) و ادمه(ع) نقل کرده است.

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است که بزرگی انسان به اندازه روایاتی است که نقل کرده است؛ این درحالی است که علی بن ابراهیم قمی 9هزار روایت را نقل کرده در حالی که حضرت عبدالعظیم با آن همه کرامات تنها 108 روایت را نقل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با نقل برخی از کرامات حضرت معصومه(س) از بزرگان دین، نظیر امام راحل و مراجع عظام، عنوان کرد: امام راحل تمام سرمایه خود را مدیون نماز شب و زیارت حضرت معصومه(س) دانسته است؛ آیت‎الله ‎العظمی مرعشی نجفی 50 سال روزی سه مرتبه به مزار این بانوی بزرگ جهان اسلام مشرف می‎شدند و الهام می گرفتند و در همین راستا مراجع بزرگ دیگر نیز چنین روشی داشتند؛ نظیر آیت‎ الله‎ العظمی گلپایگانی که هر روز صبح ابتدا به مرقد حضرت مشرف می ‎شدند و سپس برای قرائت فاتحه به قبرستان شیخان مشرف می‎شدند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در پایان با اشاره به دفن بزرگان دین و شریعت در قبرستان شیخان قم، اظهارداشت: در این قبرستان، بزرگانی چون زکریابن آدم مدفون هستند که در روایت آمده است که وجود ایشان در قم همچون وجود امام هفتم در بغداد بوده است.



بعد از پیوند کلیه با توجه به مصرف برخی داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند برخی بیماری‌های عفونیظاهر مي شوند که باعث مرگ‌و میر و کاهش عمر کلیه می شود.
پدرام‌ احمد‌ پور، فوق تخصص بیماری‌های کلیوی و دبیر انجمن گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از انجام پیوند کلیه با توجه به مصرف داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند برخی بیماری‌های عفونی تظاهر پیدا می کنند.

احمد‌ پور ویروس ها را شایع‌ترین عفونت‌های بعد از پیوند دانست و گفت: این عفونت باعث مرگ‌ومیر و کم شدن عمر کلیه می‌شود.

دبیر علمی انجمن گوارش و کبد در پایان خاطر نشان کرد: در همین راستا انجمن کبد و گوارش سمینار یک روزه‌ای در تاریخ 26 اردیبهشت از ساعت 9 تا 12 با حضور متخصصین کلیه از سراسر کشور و همچنین بیمارانی که دچار این عفونت ها شده‌اند جهت ارائه و بررسی علوم جدید در این حوزه برگزار مي كند./ع2


 



ادامه مطلب
ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز برابر است با 8 گرم کربوهیدرات، 2.84 گرم چربی، 1.6 گرم پروتئین و فیبر خام نیم درصد و همچنین با خوردن 100 گرم گوجه‌سبز، 5 درصد ویتامین A، دو درصد ویتامین1 B، یک و نه دهم درصد ویتامین2 B، دو و هشت دهم درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین C، پنج درصد کلسیم، 2 درصد فسفر و 5 درصد آهن مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود.

 



ادامه مطلب

فریم

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر و روستا تاکید فرمودند: بعضی‌ها سعی کردند انتخابات بی‌رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناکام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی‌برند.

خبرگزاری فارس: دست‌اندرکاران انتخابات باید با امانت‌داری و براساس مرّ قانون عمل کنند/ هر رأی سرنوشت انتخابات را رقم می‌زند

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست اندرکاران «انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا»، حضور پرشور و عمومی مردم در انتخابات 24 خرداد را مصونیت بخش و تضمین کننده استمرار و پیشرفت کشور خواندند و بر پایبندی نهادهای نظارتی، مجریان و داوطلبان بر رعایت دقیق قانون در همه مراحل تأکید کردند.

 

ایشان همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غمبار اهانت به مزار صحابی جلیل القدر حُجر بن عَدی تأکید کردند: مسلمانان بویژه نخبگان و بزرگان علمی، سیاسی و دینی جهان اسلام باید وظیفه خود را در مقابل این تفکر پلید انجام دهند و مانع از گسترش آتش فتنه شوند.

 

رهبر انقلاب انتخابات را «امانت بزرگ و ارزشمند ملی و اسلامی» برشمردند و افزودند: شورای نگهبان، مجموعه های نظارتی و اجرایی و دستگاههای حفظ فضای امن و سالم انتخاباتی، امانت دار این امانت بزرگ هستند و کارهای مهم، با ارزش و ماندگاری را بر عهده دارند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به نقش اساسی انتخابات در تجدید حیات کشور و نظام خاطرنشان کردند: حضور مردم در همه انتخاباتی که در 34 سال اخیر برگزار شده، هر بار، مجموعه ای از بلاها را از کشور دفع کرده و روح و نیروی تازه ای در کالبد کشور، ملت و انقلاب جاری ساخته است.

 

ایشان، انتخابات 24 خرداد را از برخی جهات از پاره ای از انتخابات گذشته مهمتر دانستند و افزودند: برگزاری همزمان دو انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری و شوراها، از جمله عوامل اهمیت فراوان انتخابات آتی است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای تشکیل شوراها را در همه روستاها و شهرهای کشور، تجلی حضور عینی و مستمر مردم در تصمیم گیریها و کارها خواندند و به مسئولان، مردم و نخبگان توصیه کردند: توجه به انتخابات ریاست جمهوری، اهمیت انتخابات شوراها را از چشم آنها دور نکند.

 

رهبر انقلاب در تبیین ابعاد دیگر اهمیت فراوان انتخابات 24 خرداد، به امکانات، اختیارات و وظایف بسیار گسترده ریاست جمهوری در قانون اساسی و دیگر قوانین اشاره کردند و افزودند: این جایگاه قانونی نشان می دهد انتخابات ریاست جمهوری فوق العاده مهم است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای، امام خمینی (رض) را مبتکر، طراح و مهندس «بنای عظیم حضور نقش آفرین ملت در نظام اسلامی» خواندند و با اشاره به اصرار و پیگیری قاطعانه امام برای برگزاری همه پرسی تعیین نظام و دیگر انتخابات خاطرنشان کردند: حضور و انتخاب تعیین کننده و جهت دهنده ملت در صحنه های مختلف، طبیعت جمهوری اسلامی است که بحمدا... این طبیعت جذاب و شوق انگیز تاکنون حفظ شده است.

 

ایشان با اشاره به برخی تلاشهای بی نتیجه برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه خاطرنشان کردند: بعضی ها سعی کردند انتخابات بی رونق شود و یا در موعد مقرر برگزار نشود اما به توفیق الهی ناکام ماندند و بعد از این هم راه به جایی نمی برند.

 

رهبر انقلاب حضور مردم در صحنه را عامل قوام جمهوری اسلامی برشمردند و افزودند: جمهوری اسلامی یعنی «حضور همگانی ملت و حرکت عمومی مردم به سمت آرمانها و آرزوهای بزرگ و عملی»، و دشمن با درک همین نکته تلاش می کند حضور مردم را کمرنگ و بی رونق سازد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه افزودند: اقتدار جمهوری اسلامی به «دلها، عواطف، خرد، اندیشه، بصیرت و حضور مردم» متکی است و اگر این پشتوانه قدرتمند نبود سلطه گران خبیث جهان، نظامی با داعیه های جمهوری اسلامی را زنده نگذاشته بودند.

 

ایشان تأکید کردند: البته به فضل الهی و همت مردم عزیز انشاءالله انتخاباتی که در پیش است از بهترین و پرشورترین انتخابات خواهد بود.

 

رهبر انقلاب بخش دیگری از سخنانشان در دیدار با دست اندرکاران انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به تبیین اهمیت پایبندی به قانون در همه مراحل و همه شرایط اختصاص دادند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای در همین زمینه با اشاره به تلاش همیشگی بیگانگان برای خنثی کردن آثار مبارک حضور ملت در پای صندوقهای رأی افزودند: در سال 88 نیز آنها، کسانی را وادار کردند که برخلاف قانون «عمل و توقع» کنند تا شاید مردم تحریک شوند و در مقابل نظام قرار گیرند که به لطف الهی نتوانستند.

 

ایشان با اشاره به اقداماتی که در سال 88 برای روشن شدن برخی ابهامات انجام شد، افزودند: کسانی که آن خسارات و هزینه ها را برای کشور و ملت به بار آوردند از پذیرش قانون و عمل به راههای قانونی سرباز زدند که البته نظام با توجه به ماهیت مردمی خود بر آن مزاحمتها فائق آمد.

 

رهبر انقلاب التزام کامل به قانون را، راه اساسی جلوگیری از بروز مشکلات انتخاباتی دانستند و تأکید کردند: آحاد مردم در همه روستاها و شهرها، به دنبال این باشند که هرکس هر حرفی می زند و هر توقعی دارد فقط بر اساس قانون باشد.

 

ایشان همچنین با تأکید به مسئولان انتخاباتی برای عمل به مُرّ قانون افزودند: در همه مراحل  از جمله بررسی صلاحیتها، برگزاری انتخابات، شمارش آرا، حفظ آرا و صندوقها و دیگر مراحل، همه دست اندرکاران باید با امانت داری کامل، فقط براساس قانون عمل کنند که بحمدالله تاکنون همین جور بوده است.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه یادگیری صبر و تحمل انقلابی، ضرورتی عمومی است، افزودند: البته نباید تعابیر غربی و مادی مثل برنده و بازنده را وارد مباحث انتخاباتی کرد اما به هر حال در انتخابات بطور طبیعی انتظار عده ای درباره نامزد مورد نظرشان برآورده نمی شود که باید با رفتار درست، فقط بر مبنای قانون عمل کرد.

 

ایشان در تشریح ضرورت دقت در انتخابات 24 خرداد به تأثیرگذاری مثبت یا منفی هر حرف یا اقدام منتخب ملت در اوضاع آتی کشور، اشاره کردند و افزودند: باید تعهد، تدین، آمادگی، و توانایی ها را دقیق بسنجیم و طبق تشخیص عمل کنیم و بی تردید هرکس با نیت صادق و برای ادای وظیفه و برای آینده کشور وارد میدان شود، خدا نیز قلب او را هدایت خواهد کرد.

 

حضرت آیت الله خامنه ای بار دیگر انتخابات را حق و وظیفه مردم دانستند و افزودند: باید صلاحیتها را در کنار هم و بصورت مجموعه ای مورد ملاحظه قرار داد و در انتخاب کسی که می خواهیم کلید اجرایی کشور را به دست او بسپاریم، ویژگی هایی نظیر «کاری بودن، مردمی و ارزشی بودن» را در نظر گرفت.

 

ایشان همچنین مقاوم بودن در مقابل دشمنان، برخورداری از تدبیر، پایبندی به قانون، توجه به طبقات مختلف مردم و درک مشکلات و دردهای مردم را از دیگر ویژگی های ضروری ریاست جمهوری برشمردند.

 

رهبر انقلاب رأی فرد فرد مردم را در نتیجه انتخابات، تأثیرگذار دانستند و تأکید کردند: کسی نگوید یک رأی من در سرنوشت انتخابات تأثیری ندارد چرا که همین آرای فردی، در نهایت آرای میلیونی و سرنوشت انتخابات را رقم می زند.

 

رهبر انقلاب در پایان این بخش از سخنانشان تأکید کردند: انشاءالله با حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی، «مصونیت، پیشرفت، و حرکت عمومی ایران به سمت اهداف والای ملت» شتاب خواهد گرفت.

 

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به حادثه تلخ و غم انگیز تخریب قبر صحابی جلیل القدر حجر بن عدی و اهانت به پیکر آن شخصیت بزرگوار تأکید کردند: آنچه که تلخی این حادثه را مضاعف می کند، وجود برخی افراد دارای افکار پلید، متحجر و عقب مانده در میان امت اسلامی است که تجلیل از بزرگان و برجستگان و چهره های نورانی صدر اسلام را شرک و کفر می دانند.

 

ایشان وجود چنین تفکر خرافی را یک مصیبت برای اسلام و مسلمانان دانستند و افزودند: این افراد کسانی هستند که گذشتگان آنها قبور ائمه اطهار را در بقیع ویران کردند و اگر قیام سراسری مسلمانان بر ضد آنان نبود، مرقد مطهر پیامبر اسلام (ص) را نیز ویران می کردند.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: چنین انسانهای  بداندیش که حضور در مزار بزرگان و طلب رحمت خداوند برای آنها و همچنین طلب رحمت کردن برای خود را شرک می پندارند، دارای تفکری باطل و روحیه ای پلید هستند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: شرک آن است که افرادی آلت دست سیاستهای سرویس های جاسوسی انگلیس و امریکا شوند و با اقدامات خود مسلمانان را غم دار کنند.

 

ایشان خاطرنشان کردند: این چگونه تفکری است که اطاعت و عبودیت و خاکساری در مقابل طواغیت زنده را شرک نمی داند اما احترام به بزرگان را شرک می شمارد.

 

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: جریان تکفیری خبیث که از پشتیبانی های مالی و غیرمالی برخوردار است ، امروز یک مصیبت واقعی برای اسلام به شمار می رود.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به واکنش صحیح جامعه بزرگ شیعی به این حادثه افزودند: شیعیان وارد بازی دشمن که به دنبال تقویت آتش نزاع شیعه و سنی است، نشدند و رشد فکری خود را نشان دادند.

 

ایشان واکنش برادران اهل سنت را نیز نشان دهنده آگاهی و بینش بالای آنان دانستند و تأکید کردند: واکنش مسلمانان به این حادثه تلخ و محکوم کردن این اقدام باید ادامه یابد زیرا اگر بزرگان علمی، روشنفکران و نخبگان سیاسی امت اسلامی وظیفه خود را انجام ندهند، فتنه ها در این حد منحصر نخواهد ماند.

 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: باید با استفاده از روش های سیاسی، فتواهای دینی و مقالات روشنفکران  و اقدامات نخبگان فکری و سیاسی، جلوی گسترش آتش این فتنه را گرفت.

 

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به آشکار شدن دست های پنهان دشمنان در این گونه اقدامات، افزودند: سازمانها و شخصیت های بین المللی و سیاسیونی که در مقابل تخریب یک اثر باستانی عزا می گیرند، در قبال این اهانت آشکار سکوت کرده اند.

 

ایشان تأکید کردند: خداوند در کمینگاه است و قطعاً مکر الهی بر مکر دشمنان غالب خواهد شد و جریانی را که در صدد سنگ اندازی در راه اتحاد و پیشرفت امت اسلامی است، متوقف خواهد کرد.

 

در ابتدای این دیدار آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گزارشی از تشکیل هیأت های نظارت بر انتخابات و روند بررسی صلاحیتها بیان کرد.

 

آقای محمد نجار وزیر کشور هم با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهارمین دوره شوراها و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در برخی حوزه ها گفت: مقدمات اجرایی این انتخابات از ماهها قبل تدارک دیده شده است.

 



تاريخ : 17 / 2برچسب:کارتون,, | 23:34 | نویسنده : ali

فریم

 

 

آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری/ کارتون: سجاد جعفری



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

  

درادامه اینجا راکلیدکنید



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: کتاب ماندگارترین رسانه در انتقال پیام و فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان است.


 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و غرفه‌های نشر آجا گفت: خوشحالیم که انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با 20 عنوان کتاب جدید و در مجموع با 120 عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگون علوم نظامی، دفاع مقدس، فرهنگی-اجتماعی و کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضوری فعال دارد.

نماینده ولی‌فقیه در ارتش در ادامه،‌ برضرورت ترویج فرهنگ و کتابخوانی در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: انتشارات ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج فرهنگ و انتقال پیام دفاع مقدس و شناساندن ایثارگران و پایمردی رزمندگان ارتش به نسل جوان و پویای امروز، همواره در این گونه نمایشگاه‌ها حضوری فعال دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به این مطلب که کتاب محدود به مکان و زمان نیست افزود: کتاب رسانه ماندگاری است که بوسیله آن می‌تواند ضمن معرفی رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، منبع قابل اعتمادی برای نسل‌های آینده باشد.

گفتنی است انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، راهروی 21، غرفه شماره 34 پذیرایی علاقمندان است.

 

 



 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

فرازی از وصیتنامه امیرالشهدای نیروهای مسلح سپهبدعلی صیاد شیرازی وفرازهایی از سخنرانی های منتشرنشده این شهید بزرگوار،

نماز مهمترین اعمال دینی است که اگر قبول درگاه خداوند عالم شود، عبادتهای دیگر هم قبول می شود/

تهیه شده در: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش



 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

شاعر : پرویز بیگی حبیب آبادی،

آهنگساز : محمد رضا عقیلی ،

خواننده : امیر حسین سمیعی ،

ارتش ای ارتش صاحب الزمان،صاحب اقتداروعزت وتوان،ارتش ای حافظ مرزپرگهر ،ارتش ای صاحب اقدار وفر



ادامه مطلب

فریم

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در جمع دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري در دوكوهه:
وجه مشترك روز معلم و روز مادر، شهادت‌طلبي و
ولايت‌مداريست




حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم اختتاميه اردوي فرهنگي آموزشي هيأت معارف جنگ شهيد صياد شيرازي و در جمع دانشجويان دانشگاه‌هاي افسري ارتش با گراميدشت روز معلم و روز مادر، گفت: وجه مشترك روز معلم و روز مادر، شهادت‌طلبي و ولايت‌مداريست؛ چرا كه حضرت‌ زهرا(س) در دفاع از ولايت مولا علي(ع) جان خود را به خطر انداخت و شهيد مطهري هم جان خود را تقديم ولايت و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كرد.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اين‌كه روح شهيد صياد شيرازي بر اين دوره ناظر است، گفت: امروز، دوره معارف جنگ شهيد صياد شيرازي با عظمت به پيش مي‌رود و اخلاص اين شهيد باعث شده روز به روز بر زيبايي و شكوه اين دوره افزوده شود.
در اين مراسم كه با حضور فرمانده نيروي زميني و جمعي از پيشكسوتان ارتش در محل مسجد دوكوهه برگزار شده بود، حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم همچنين به ذكر چند توصيه اخلاقي به دانشجويان پرداخت و اظهار داشت: عفو و بخشش، كيميايي است كه بايد در زندگي آن را دنبال كنيم و اگر كسي اشتباه كرد از او بگذريم چرا كه بخشش، كاري مي‌كند كه انتقام‌جويي نمي‌تواند انجام دهد.
نماينده ولي فقيه در ارتش، دومين نكته اخلاقي در اين زمينه را نيكي كردن به كسي دانست كه به او بدي مي‌كند و تصريح كرد: در محيط كار و خانه مطمئن باشيد اگر پاسخ كسي را كه به شما بدي مي‌كند با خوبي بدهيد اثر آن را در زندگي مي‌بينيد.



تاريخ : 4 / 2برچسب:سیب,دیابت,فرم, | 1:31 | نویسنده : ali
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

اگر مبتلا به دیابت هستید جالب است بدانید آنچه در دهان می‌گذارید، می‌تواند سبب بالارفتن یا پایین آمدن قندخونتان شود.
 
 در اینجا 20 نوع ماده غذایی را به شما معرفی می‌كنیم كه می‌تواند جلوی بالارفتن قندخونتان را بگیرد.

سیب
اكثر متخصصان تغذیه توصیه می‌كنند حتما در رژیم غذایی خود سیب را بگنجانید زیرا سیب كالری بسیار پایینی دارد و فیبر آن بسیار بالاست و جلوی گرسنگی را می‌گیرد. سیب همچنین دشمن كلسترول بد است و میزان قندخون را كاهش می‌دهد.

آووكادو
 پاین میوه غنی از اسیدهای چرب مونوی غیراشباع است كه سبب كند شدن هضم و پیشگیری از افزایش قندخون بعد از صرف غذا می‌شود.

جو
می‌توانید جو را جایگزین برنج سفید كنید تا میزان قندخونتان بعد از صرف غذا حدود 70 درصد كاهش یابد و تا ساعت‌ها ثابت بماند. فیبرهای حلال جو هضم را كند كرده و سبب جذب تدریجی قند می‌شود.

سبزیجات

فیبر حلال تمامی سبزیجات می‌تواند قندخون بالا را مهار كند. در ضمن سبزیجات غنی از پروتئین هستند و به راحتی می‌توان آنها را جایگزین گوشت قرمز كرد.

گوشت گاو
می‌توانید قسمت‌های كم چرب گوشت گاو را انتخاب كنید و یك‌چهارم بشقاب‌تان را در هر وعده غذایی به آن اختصاص دهید. رساندن به اندازه پروتئین به بدن باعث می‌شود مدت طولانی‌تری سیر بمانید و در صورت لاغر شدن حجم بافت ماهیچه‌ای‌تان كاهش نیابد. در ضمن مصرف پروتئین به افزایش متابولیسم كمك می‌كند.

میوه‌های گوشت‌دار
دانه‌دار انواع میوه‌های گوشتی حاوی یك یا چند دانه كه به رنگ‌های قرمز یا بنفش موجود است مانند انواع انگور حاوی تركیبی طبیعی به نام آنتوسیانین هستند. محققان می‌گویند این دانه‌های رنگی می‌تواند سبب كاهش قندخون شده و در عین حال محرك تولید انسولین در بدن باشند.

بروكلی

بروكلی غنی از كروم بوده كه در درازمدت نقشی اساسی و مهم برای تنظیم قندخون دارد.

هویج
هویج یكی از منابع طبیعی غنی از بتاكاروتن است كه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را كاهش داده و قندخون را تنظیم كند.

گوشت مرغ
گوشت سینه مرغ در مقایسه با ران یا سایر قسمت‌ها چربی كمتری دارد. توصیه ما به شما این است كه در هر شرایطی به هیچ عنوان پوست مرغ را به خاطر چربی بالایی كه دارد نخورید.

تخم مرغ
مطمئن باشید خوردن یك یا دو عدد تخم‌مرغ در روز كلسترول خونتان را بالا نمی‌برد و در عوض ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.

ماهی
یكی از دلایل فوت مبتلایان به دیابت ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است. مصرف یك یا دو بار ماهی در هفته می‌تواند این احتمال را حداقل 40 درصد كاهش دهد. از سوی دیگر اسیدهای چرب موجود در ماهی احتمال ابتلا به دیابت، مقاومت در برابر انسولین و التهاب را كه از جمله فاكتورهای اصلی ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی است كاهش می‌دهد.

دانه كتان
دانه‌های كتان غنی از پروتئین، فیبر، چربی‌های خوب از نوعی كه در ماهی موجود است و منیزیم است. این مواد قندخون را تنظیم كرده و به سلول‌ها در جذب انسولین كمك می‌كنند.

شیر و ماست

اینها مواد غذایی غنی از پروتئین و كلسیم هستند و می‌توانند به كاهش وزن كمك كنند. از سوی دیگر این مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می‌برند.

گردو
گردو حاوی مقادیر بالایی فیبر و پروتئین بوده و سوخت كندی دارد كه به تدریج به قند تبدیل می‌شود. از سوی دیگر غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه برای سلامت مفیدند.

دانه‌ها تمامی انواع دانه‌ها
غنی از چربی‌های خوب، پروتئین و فیبر هستند كه می‌توانند قندخون را پایین نگه داشته و از ابتلا به ناراحتی‌های قلبی – عروقی پیشگیری كنند. در ضمن این مواد منبع طبیعی استرول است كه چربی خون را كاهش می‌دهد.

جوی دو سر

جوی دوسر حاوی فیبرهای حلالی است كه در آب محلول بوده و یك خمیر را تشكیل می‌دهد. مصرف آن باعث می‌شود بین آنزیم‌های هضم‌كننده در معده و مولكول‌های آمیدون غذا در یك سد چسبناك به وجود بیاید. در نتیجه دستگاه گوارش مدت طولانی‌تری غذا را در خود نگه داشته و قندها به تدریج وارد خون می‌شوند.

روغن زیتون
روغن زیتون طلای مایع نامیده می‌شود زیرا حاوی تركیبات ضدالتهابی و قوی است كه محققان آن را با آسپیرین مقایسه می‌كنند. افرادی كه رژیم مدیترانه‌ای دارند و روغن زیتون، میوه و سبزیجات، غلات و گوشت كم‌چرب می‌خورند كمتر به دیابت و ناراحتی‌های قلبی و عروقی دچار می‌شوند. هر دوی این بیماری‌ها در پی التهاب در بدن به وجود می‌آیند. برخلاف كره، چربی خوب روغن زیتون سبب افزایش مقاومت بدن در برابر انسولین نشده و حتی این مقاومت را كاهش می‌دهد. روغن زیتون همچنین كندكننده هضم غذا و واردشدن تدریجی قند به خون است.

كره بادام زمینی
تحقیقات اخیر نشان داده است مصرف كره بادام زمینی می‌تواند اشتها را كور كرده و سبب سیری بیشتر فرد در مقایسه با زمانی شود كه مواد قندی كم فیبر مصرف می‌كند. در ضمن كره بادام زمینی غنی از چربی‌های مونوی غیراشباع است كه می‌تواند قندخون را تنظیم كند.

نان سبوس‌دار
مصرف زیاد نان سفید می‌تواند حساسیت بدن به انسولین را كاهش داده و سبب افزایش قندخون شود در صورتی كه نان سبوس‌دار دقیقا برعكس عمل می‌كند.

سیب‌زمینی شیرین
یك سیب‌زمینی شیرین كه در اجاق كبابی شده 30 درصد كمتر از سیب‌زمینی معمولی قندخون را افزایش می‌دهد زیرا حاوی فیبر بالا و ریزمغذی‌هایی است كه 40 درصد آنها از نوع حلال بوده و سبب كاهش كلسترول و كندی هضم غذا می‌شوند. در ضمن سیب‌زمینی شیرین غنی از كاروتنویید و رنگ‌دانه‌های زرد و نارنجی است كه به ارگانیسم‌ها اجازه عكس‌العمل در برابر انسولین را می‌دهد. سیب‌زمینی شیرین همچنین غنی از اسید كوروژنیك است. این تركیب گیاهی طبیعی می‌تواند به كاهش مقاومت در برابر انسولین كمك كند.

 



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه اینجا را کلید کنید



 

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

اين سؤال مطرح است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد.

 



سال‌هاست كه درباره ميزان تاثيرگذاری سينما سخن گفته می‌شود، به ويژه درخصوص اين موضوع كه هاليوود طی يك قرن گذشته تا چه حد از ابزار سينما برای تبليغ سياست‌های خود بهره برده، بحث شده است، بنابراين به روی اين نكته بحث نمی‌كنيم و سخنان خود را مستقيما به روی بحث اصلی خود كه همان جايگاه شعار سال در ميان توليدات سينمايی است، متمركز می‌كنيم.

حضرت آقا سال‌هاست كه در پيام نوروزی خود عنوانی را برای آن سال در نظر می‌گيرند. عنوانی كه تنها يك نامگذاری ساده نيست، بلكه چراغی راهی است كه برای كل جامعه روشن می‌شود تا به واسطه نزديكی به آن بتوان بر مشكلات فائق آمد. در كلامی حضرت آقا می‌خواهند با اين نامگذاری‌ها به نوعی گذر از مراحل سخت را برای مردم سهل‌تر كنند، چون كمی لغزش ممكن است كه هر كسی را دستخوش انحراف كند.

اما در اين ميان، سينما طی اين سال‌ها هيچ‌گاه نتوانسته آنگونه كه بايد از كلمات گهر بار مقام معظم رهبری بهره برد. برای نمونه ما طی اين چند سال عنوان‌هايی چون؛ «اصلاح الگوی مصرف»، «توليد ملی حمايت از كار و سرمايه ملی»، «اتحاد و انسجام اسلامی»، «جهاد اقتصادی»، «سال پيامبر اعظم (ص)» را به عنوان شعار سال داشته‌ايم، اما آيا توانسته‌ايم اين شعارها را تبديل به كلام كنيم؟ مسلما جواب اين پرسش خير است؛ نقصانی كه برای سينما ما افسوسی بزرگ به همراه دارد.

دليل اين كم كاری نيز اين است كه معمولا سينماگران و مسئولان سينمايی ما تنها در عمل متعهد به اين شعارها هستند، اما در عمل و زندگی شخصی كوچكترين تعهدی را به اين مضامين ندارند؛ بدين معناكه وقتی صحبت از سال «جهاد اقتصادی» می‌كنيم در ابتدا بايد خود زندگی جهادی داشته باشيم، سپس بخواهيم منادی چنين ارزش‌هايی باشيم.

با اين توضيحات به شعار امسال كه همان «حماسه سياسی، حماسه اقتصادی» است می‌پردازيم. دو معنايی كه می‌تواند آينده كشور ما را رقم زند، زيرا در شرايط موجود می‌بينيم كه تمامی قدرت‌های بزرگ دنيا كمر همت بر بسته‌اند تا به هر طريق ممكن مردم ما را از داشتن حق اوليه‌شان محروم كنند، پس ايستادگی در مقابل چنين هجمه‌ای روحيه‌ای جهادی می‌خواهد كه به واسطه سينماگران ارزش‌مدار محقق می‌شود.

برای درك بهتر موضوع چند مثال به عنوان راهكار مطرح می‌شود. مطلب اول اين است كه در بحث حماسه سياسی چگونه فيلم‌هايی می‌توان ساخت؟ آيا فيلمی كه در آن تنها در قالب چند ديالوگ به اين مفهوم پرداخته شده باشد قادر است جواب‌گوی عظمت اين معنا باشد؟ با اين توضيح بايد گفت كه سطحی‌نگری به هيچ وجه در اين حوزه كاربرد ندارد، پس بايد كاری كارشناسانه انجام داد تا نتايج آن قابل لمس باشد.

قدم ابتدايی نيز اين است كه از همين آغاز سال فيلمسازان ما به موضوعاتی چون انتخابات رياست جمهوری در خرداد ماه سال جاری توجه ويژه داشته باشند، چون كم كاری در اين زمينه اجازه به فتنه‌گران می‌دهد تا توهمات پوچ و بی اساس خود در قالب فيلم‌های خصمانه در جامعه اشاعه دهند. كم كاری كه متاسفانه در سال 88 روی داد و اكثر سينماگران ما نتوانستند چهره‌گر مناسبی از فتنه‌گران باشند.

مطلب ديگر، درباره اين موضوع هجمه‌های همه جانبه شبكه‌های ماهواره‌ای و هاليوود به ارزش‌های انقلاب است، حتی اين دشمنی در بسياری از مواقع آموزه‌های اسلامی را هم مورد هجمه قرار داده است، پس بايد فعاليت در اين زمينه را به عنوان جهاد بزرگ تصور كرد كه عليه بدخواهان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

«حماسه اقتصادی» را هم در دو شكل می‌توان در سينما تصوير كرد، ابتدا اينكه با ساخت فيلم‌های حماسی مردم را با داشته‌های اقتصاديشان آگاه كرد و به آنها نشان داد كه تحمل در مقابل سختی چه تبعات مثبتی به لحاظ اقتصادی و ملی برای كشور در پی دارد. اين مسئله نيز تنها با ساخت چند فيلم حاصل نمی‌شود، بلكه بايد موجی ادامه‌دار باشد و حتی در سال‌های بعد هم به كار خود ادامه دهد.

مطلب پايانی هم اين است كه سينمايی كه می خواهد معناگر حماسه اقتصادی باشد بايد از اختلاس‌هايی كه اين روزها در بخش‌های مختلف رايج شده بری باشد. اين خواسته هم تنها در سايه توان هنرمندان جهادی است، والا با اين فضای و هنرمند موجود نبايد انتظار موفقيت چندانی را داشت، پس مسئولان سينمايی شرايط را فراهم آورد كه فيلمسازان برجسته و مطرح كشورمان كه دلبستگی‌شان به نظام بر همه مشخص شده بيشتر شرايط كار كردن داشته باشند.

 

 



تاريخ : 3 / 2برچسب:طبیعت, پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 14:25 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه اینجاکلید کنید



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه اینجا را کلید کنید



فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای حفاظت از مرزها همکاری بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم، گفت: با تبادل اطلاعاتی قوی توانسته‌ایم به شایستگی از مرزها دفاع کنیم و این امر در زمان انتخابات افزایش می‌یابد.

امیر پوردستان در گفتگو با خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، درباره نحوه تأمین امنیت کشور در زمان برگزاری انتخابات اظهار داشت: حفاظت و حراست از مرزهای کشور منحصر به زمان انتخابات نیست و پیوسته ادامه دارد.


 


فرمانده نیروی زمینی ارتش
ادامه داد: ارتش و سپاه در کنار یکدیگر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با قدرت و قوت دفاع می‌کند.
 
وی با اشاره به مرزهای غربی کشور تصریح کرد: مسئولیت حفاظت از مرزهای ایران بر عهده 
نیروی زمینی ارتش است و یگان‌های متعددی در مرزها مستقر و مشغول مراقبت از آن‌ها هستند.
 
امیر پوردستان با اشاره به نزدیکی انتخابات و تحرکات گروهک‌های برانداز و تروريست گفت: در زمان انتخابات، تحرکات اين گروهک‌ها افزایش می‌یابد که با تشدید اقدامات امنیتی، کوچک‌ترین حرکت‌های آن‌ها رصد و در صورت نیاز برخورد می‌شود.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه برای حفاظت از مرزها همکاری بسیار نزدیکی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم، تصریح کرد: از مرزهای جمهوری اسلامی در نقاط مختلف با استفاده از نیروهای سپاه و ارتش حفاظت می‌شود، همان‌گونه که این حفاظ‌ت‌ها در برابر گروهک‌های تروریستی جندالشیطان و پژاک و از این دست گروهک‌ها تاکنون صورت گرفته است.
 
وی افزود: با تبادل اطلاعاتی قوی توانسته‌ایم به شایستگی از مرزها دفاع کنیم و این امر در زمان انتخابات افزایش می‌یابد.
 
امیر پوردستان درباره برخی تهدیدهای صورت گرفته از سوی آمریکا گفت: تمام حرکت‌ها در مرزها، خارج از آن و حتی فراتر از منطقه رصد می‌شود و متناسب با این حرکت‌ها کارشناسان اطلاعاتی طرح‌های مقابله‌ای را پیش‌بینی می‌کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ما برای مقابله با هر حرکتی در زمین، هوا و دریا آمادگی داریم، تصریح کرد: اجرای طرح‌های دفاعی یکی از کارهای مهمی است که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود قرار داده است و بر اساس این طرح‌ها در هر نقطه از مرزها تهدیدی صورت گیرد مشخص می‌شود که کدام نیرو باید وارد عمل شود.
 
وی با اشاره به تأثیر برگزاری رزمايش‌ها بر افزایش میزان آمادگی نیروهای ارتش خاطرنشان کرد: مردم ایران مطمئن باشند حتی اگر از خلیج فارس حرکتی علیه ایران صورت گیرد، ارتش جمهوری اسلامی قابلیت مقابله جدی با آن را دارد.



فریم

در رژه ۲۹ فروردین، یکی از دستاوردهای جدید هواپایه صنعت دفاعی به نمایش درآمد که می‌تواند موجب افزایش دستان بلند جمهوری اسلامی ایران در نبردهای دریایی شود.

خبرگزاری فارس: تجهیز جنگنده‌های ارتش به موشک‌های ۲۰۰ کیلومتری

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، استفاده از موشک‌های کروز دریایی در جنگنده‌ها و بالگردهای رزمی ازجمله تکنیک‌هایی است که برای مقابله با تهدیدات دریایی دشمن، همواره مد نظر فرماندهان و متخصصان صنعت دفاعی کشورمان بوده که برای نمونه، می‌توان به پروژه «قائم» اشاره کرد که به تجهیز جنگنده‌های ارتش به موشک‌های 120 کیلومتری هوا به سطح «نور» اختصاص داشت.

پروژه قائم؛ نصب موشک‌های کروز «نور» بر روی جنگنده‌ها

موشک نور یکی از مشهورترین و پرتیراژترین موشکهای کروز دریایی است که در بیشتر رزمایش‌های دریایی ارتش و سپاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این موشک می تواند به صورت زمین پایه، دریاپایه و هواپایه علیه اهداف شناوری، سکوهای نفتی و مواضع دریایی دشمن بکار گرفته شود.

 

 

 

* افزایش برد موشک‌های کروز دریایی با ورود قادر

31 مردادماه سال 90 و همزمان با روز صنعت دفاعی بود که موشک 200 کیلومتری کروز «قادر» با حضور رییس جمهور رونمایی شد اما در همان ابتدای کار، رسانه‌های غربی با جوسازی‌های خبری اعلام کردند تولید این موشک توسط ایران صحت نداشته و ایرانی‌ها تنها یک نمونه از مدل خارجی آن را در اختیار دارند.

اما مدتی نگذشت که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیش از 20 فروند از موشک‌های جدید قادر را تحویل نیروهای دریایی سپاه و ارتش داد تا نشان دهد جمهوری اسلامی ایران نه تنها توان طراحی و ساخت این موشک را دارد، بلکه تولید انبوه آن نیز در کمترین مدت زمان پس از رونمایی، انجام گرفته است.

موشک کروز قادر

انتشار تصاویر شلیک موشک قادر از عمق سواحل کشور علیه اهداف سطحی و شناوری نیز نشان‌دهنده اطمینان به برد بالای این موشک و همچنین سامانه‌های هدف گیری آن بود.

در مراسم تحویل سامانه‌های موشکی قادر به نیروهای مسلح، وزیر دفاع گفت که این موشک نیز همچون نمونه قبلی آن، قابلیت شلیک در سه وضعیت زمین پایه (ساحلی)، دریاپایه (شناوری) و هواپایه را دارد.

 

شلیک موشک کروز قادر از ساحل

سامانه خلبان خودکار دیجیتال، سامانه ناوبری با دقت بالا، امکان برنامه ریزی موشک قبل از شلیک، امکان هدفگیری اهداف با سطح مقطع راداری پایین، رادار پیشرفته با قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک، آماده سازی و واکنش سریع موشک برای حمله به هدف و توانایی ضربه زدن به اهداف ساحلی علاوه بر هدفهای شناوری ازجمله توانمندی هایی است که در موشک کروز قادر لحاظ شده است.

حالا بعد از بکارگیری موشک‌های قادر در رزمایش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دریایی که توانمندی این موشک و شلیک آن از روی لانچرهای ساحلی و شناوری را نشان می‌داد، نمایش نمونه هواپایه موشک قادر در رژه 29 فروردین‌ماه نشان می‌دهد پروژه نصب این موشک بر روی پرنده‌های رزمی نیروهای مسلح با موفقیت صورت گرفته و حالا باید شاهد تجهیز جنگنده ها و بالگردهای رزمی به موشک‌های 200 کیلومتری دریایی باشیم؛ امکانی که موجب افزایش توان و قدرتمندی دستان بلند نیروهای مسلح در عرصه مقابله با تهدیدات دریایی خواهد شد.

 

نمایش نمونه هواپایه موشک قادر در رژه 29 فروردین

یکی دیگر از ویژگی‌های بکارگیری موشک قادر بر روی شناورها و یا جنگنده‌ها و بالگردها این است که با توجه به برد زیاد این موشک، می‌توان سامانه‌های پرتابگر آن را در محدوده‌ای دورتر از شناورهای دشمن نگه داشت و از طرف دیگر موجب کاهش منطقه امن برای حرکت ناوهای متخاصم خواهد شد که این امر یعنی دورایستایی شناورهای دشمن، آسیب پذیری آنها را نیز بیشتر خواهد کرد.

این پروژه در کنار سامانه موشکی هوا به هوای فکور (با قابلیت شلیک از جنگنده اف14)، دو مورد از دستاوردهای هواپایه‌ای است که در رژه 29 فروردین برای اولین بار به نمایش درآمدند.

 



 

فریم

با 97 هزار نفرساعت كار توسط متخصصان ارتشي صورت گرفت؛

 

 

متخصصان پيشكسوت و جوان نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران عمليات اورهال(بازسازي اساسي) يك فرورند هواپيماي f4 و يك فروند بوئينگ 707 را به پايان رساندند.


 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، متخصصان نيروي هوايي ارتش با صرف 17 هزار نفرساعت كار طي مدت دو سال عمليات اورهال هواپيماي شكاري اف ‌4 را به پايان رساندند.
همچنين عمليات اورهال هواپيماي باربري بوئينگ 707 نيز با صرف 80 هزار نفرساعت كار طي 18 ماه در پايگاه هوايي مهر آباد به اتمام رسيد.
گفتني است اين دو هواپيما پس از انجام آزمايش‌هاي لازم به ناوگان هوايي ارتش پيوستند.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران آنتی‌بیوتیك‌ها به داروهایی گفته می‌شود كه برای خلاص شدن از شر عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها باكتری‌ها یا دیگر موجودات میكروسكوپی بیماری‌زا را نابود و به بدن كمك می‌كنند تا راحت‌تر به مقابله با بیماری‌ها بپردازد‌.

اما باید توجه داشت آنتی‌بیوتیك‌ها فقط انواع معینی از موجودات میكروسكوپی را از بین می‌برند. آنتی‌بیوتیك‌هایی كه توسط پزشكان تجویز می‌شود معمولا از آنچه بدن لازم دارد، قوی‌تر است. امروزه پزشكان توصیه می‌كنند در مواردی كه بدن با عفونت‌های خفیف‌تری مواجه می‌شود،‌ حتما آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی نیز مصرف شود.

 


 


تاثیر مواد غذایی بر آنتی‌بیوتیك‌ها

آنتی‌بیوتیك‌ها نه‌تنها میكروب‌های مضر بلكه حتی میكروب‌های سودمند برای بدن را نیز از بین می‌برند. میكروب‌های مفید به بدن كمك می‌كنند تا مواد غذایی مهمی نظیر ویتامین‌های گروه B‌ و ‌K را جذب كند، لذا محققان معتقدند تمامی افرادی كه آنتی‌بیوتیك مصرف می‌كنند، باید این كمبود را یا از طریق ویتامین‌های مكمل یا از طریق مصرف غذاهای غنی جبران كنند.

استفاده از فرآورده‌های پروبیوتیك می‌تواند مانع بروز علائم اسهال شود كه معمولا در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك‌ها شایع است. فرآورده‌های پروبیوتیك حاوی باكتری‌های مفیدی است؛ این باكتری‌ها اثرات موثری در سلامت افراد مصرف‌كننده بر جا می‌گذارد. در زمان مصرف آنتی‌بیوتیك توصیه می‌شود از غذاهای حاوی كلسیم و آهن بالا پرهیز شود.

 البته ماست در این میان استثناست؛ چرا كه مصرف آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در بدن دارد. غذاهای حاوی كلسیم و آهن می‌تواند مانع جذب برخی از انواع آنتی‌بیوتیك‌ها شود. سوپ خانگی به دلیل داشتن آنتی‌اكسیدان بالا یكی از ایده‌آل‌ترین غذاهایی است كه توصیه می‌شود با آنتی‌بیوتیك صرف شود. غذاهای اسیدی نیز می‌توانند با آنتی‌بیوتیك تداخل پیدا كنند. استفاده از شكلات، سس گوجه‌فرنگی و داروهای ضد اسید‌معده نیز معمولا مشكل‌ساز می‌شود. در نهایت آن كه مصرف برنج و گندم می‌تواند در این زمان برای بدن بسیار مفید باشد.

آنتی‌بیوتیك‌های جایگزین طبیعی

آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی طیف گسترده‌ای را دربرمی‌گیرد، طوری كه خیلی‌ها بسختی می‌توانند باور كنند. تحقیقات بالینی نشان می‌دهد روغن اورگانو (‌آویشن‌)، سیر و عسل از موثرترین آنتی‌بیوتیك‌های طبیعی است كه می‌تواند حتی بسیاری از باكتری‌های مقاوم را در بدن نابود كند.

سرکه سیب

 


 


سرکه سیب علاوه بر این که برای مبارزه با فشار خون بالا و پوکی استخوان مفید است، ضد میکروب موثری برای نابودی عفونت‌های مجرای شنوایی نیز محسوب می‌شود. بر اساس نتایج پژوهشی که در سال 1998 در آفریقای جنوبی انجام گرفت، اسید استیک موجود در سرکه سیب یک ضد باکتری قوی است که به ویژه روی باکتری استافیلوکوکوس( عامل گوش درد) موثر عمل می‌کند.

میزان مصرف: در صورت وجود عفونت یک پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کنید و روزانه 2 الی 3 مرتبه گوشتان را با این محلول شستشو دهید تا درد و تب‌تان از بین برود.

تذکر: به پزشک مراجعه کنید تا پرده گوش‌تان سوراخ و احتمال مننژیت وجود نداشته باشد.

زغال اخته

 


 


قرن‌ها است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شود.آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌ها را به مخاط دستگاه ادراری به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که با استفاده از این گیاه پس از گذشت یک سال بیماری‌های عفونی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید 500 میلی گرم آب زغال اخته غلیظ نوشیده شود.

دانه‌های گریپ‌فروت

 


 


عصاره‌ی دانه‌های گریپ‌فروت، آنتی بیوتیکی طبیعی، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد انگل موثری محسوب می‌شود. این عصاره با ریشه‌ی 800 باکتری و ویروس و 100 نوع قارچ و انگل‌های دیگر مبارزه می‌کند و در درمان کاندیدازیس (قارچ عامل نفخ، خستگی، میگرن و درد مفاصل) موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که دانه‌های گریپ‌فروت سرشار از بیوفلاوونوئیدها است.

میزان مصرف: در هفته‌ی اول روزانه یک مرتبه 3 الی 18 قطره در یک لیوان آب. در هفته دوم روزانه 2 مرتبه و در هفته‌ی سوم روزانه 3 مرتبه به همین میزان در بین غذا مصرف شود.توصیه می‌کنیم بعد از این دوره‌ی درمانی به پزشک مراجعه کنید.

سیر را فراموش نكنید

 


 


رژیم‌های غذایی قلیایی به رژیم‌هایی گفته می‌شود كه در آنها با مصرف یك ماده غذایی میزان اسیدیته مایعات بدن اعم از ادرار و خون متعادل می‌شود. تحقیقات نشان داده مصرف این مواد غذایی مانع ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها خواهد شد. سیر نه‌تنها یك ماده غذایی قلیایی و حاوی مواد غذایی فوق‌العاده غنی است بلكه حتی میزان سولفور بالایی نیز دارد.

 سولفور می‌تواند واكنش‌های شیمیایی آنزیم‌هایی را كه برای حیات باكتری‌ها لازم است، مختل كند. سال 1954 یك دانشمند روس نشان داد اگر آب سیر مستقیما وارد ظرف آزمایشی شود كه در آن یك كلونی میكروب وجود دارد، ظرف تنها ده دقیقه علائم حیاتی میكروب‌ها از بین خواهد رفت.

گیاه جینسینگ

 


 


بر اساس نتایج یک پژوهش کانادایی مصرف منظم جینسینگ از سرماخوردگی پیشگیری به عمل می‌آورد.همچنین محققان دریافتند که این گیاه دوره‌ی بیماری را کوتاه‌تر می‌کند؛ به این دلیل که جینسینگ محرک دستگاه ایمنی بدن است. میزان مصرف: روزانه 3 مرتبه، 100 الی 200 میلی گرم به صورت قرص مصرف شود.(به مدت 3 هفته)

روغن آویشن


 


 


تحقیقات نشان داده این روغن كه از برگ‌ و گل گیاه آویشن وحشی گرفته می‌شود، برای درمان ورم مخاط روده بزرگ فوق‌العاده موثر است. این روغن یكی از اصلی‌ترین اجزای رژیم‌های غذایی مدیترانه‌ای محسوب می‌شود.

معجزه عسل

 


 

یافته‌های مركز پزشكی امارات متحده عربی نشان‌داد كه فعالیت میكروبی عوامل بیماری‌زایی نظیر ای‌كولای‌ (‌عامل مسمومیت غذایی و اسهال‌)، باكتری گرم منفی سودوموناس آئروژینوزا ‌(‌عامل عفونت مجاری ادرار، سیستم تنفسی، التهاب، آماس پوست، عفونت بافت‌های نرم، استخوان، مفاصل، معده و روده) و هموفیلوس آنفلوآنزا‌ (‌عامل عفونت خونی، سینه پهلو، عفونت گوش، سینوزیت و مننژیت‌) در حین مصرف عسل بشدت كاهش پیدا می‌كند.

در این تحقیقات همچنین مشخص شد نگهداری عسل به مدت پنج سال باعث می‌شود فعالیت ضدمیكروبی آن بشدت كاهش پیدا كند، در حالی كه قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش تاثیر ضدمیكروبی آن را در برابر برخی میكروارگانیسم‌ها بیشتر خواهد كرد. محققان باور دارند كه اگر به محض احساس ابتلا به بیماری، فرد شروع به مصرف روزانه یك قاشق غذاخوری عسل كند بسرعت تاثیر معجزه‌آسای آن را مشاهده خواهد كرد.

 البته در این زمینه باید با پزشك مشورت شود چرا كه برخی افراد با سیستم ایمنی ضعیف، بشدت در برابر عسل حساس هستند و مصرف عسل نه‌تنها آنها را بهتر نخواهد كرد بلكه حتی شرایط را حادتر خواهد كرد. تاثیر عسل خصوصا در درمان عفونت‌های جلدی و چشم فوق‌العاده است.



ادامه مطلب