پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 ای بهار آشنایان/ ای سرود هم صدایان/ یاد تو آرامشه دل/ نام تو آسایش جان/ مشرق شور و شکفتن/ سرزمین عشقو عرفان/ جان هستی را تویی دل/ جسم هستی را تویی جان

 
نماهنگ مهدیاران ولایت به ترانه سرایی مصطفی محدث خراسانی به آهنگسازی و خوانندگی سالار عقیلی که توسط علیرضا مرادعلی بیگی و مرسل مصطفی پور تدوین شده است. در این نماهنگ به آمادگی دفاعی و توانایی نیروی هوایی ارتش در برابرفتنه های دوران پرداخته شده است. 



ادامه مطلب

 

فریم

 

 

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:  پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت و اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از کشور است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه این قرارگاه در تأمین امنیت کشور، اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به‌عنوان متولی اصلی دفاع از آسمان ایران اسلامی و یکی از ارکان اصلی تأمین امنیت و اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از کشور است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس مأموریت اصلی این قرارگاه را دفاع موثر، مستمر و پایدار از آسمان جمهوری اسلامی دانست و در ادامه خودکفایی، تأمین و نگهداری و همچنین بهینه‌سازی تجهیزات پدافندی را از افتخارات این نیرو دانست و افزود: رشد شتابان و پیشترفت‌های به‌دست آمده این قرارگاه در عرصه‌های گوناگون قابل مقایسه با گذشته نیست.
وی در ادامه افزود: قرارگاه پدافند هوایی با رصد لحظه به لحظه تهدیدها می‌تواند سامانه اطلاعاتی دشمن را مختل کند و از این رو باید همواره خود را بروز نماید که البته فرماندهان این نیرو درصد هستند با تأسیس دانشگاه تخصصی و جذب نیروهای جوان و مومن در این عرصه، کارهای زیر بنایی انجام دهند که به نوبه خود قابل قدردانی است.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم همچنین نقش پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم برشمرد و در این‌باره تصریح کرد: غیور مردان پدافندهوایی در دوران دفاع مقدس، افتخارات بزرگی همچون عملیات والفجر 8 و سایت سوباشی را در کارنامه خود دارند که نشان از ایمان بالا و روحیه شهادت‌طلبی آنان است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خواستار توجه به کارکنان جوان به‌ویژه کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح شد و تأکید کرد: این مهم همواره مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب بوده و است و جا دارد ما در نیروهای مسلح، از این ظرفیت بهره‌برداری مناسبی داشته باشیم چراکه این جوانان، آینده‌سازان این کشور هستند.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

تهیه کننده :احمد بختی،

تدوین :علیرضامرادعلی بیگی، حمیدسیدمطهری

عملیات ۱۴۰ فروندی ،دریکم مهرماه ۱۳۵۹نهاجادرعملیات انهدام نیروهوایی دشمن با ۱۴۰فروندهواپیما فرودگاهها،پایگاههای هوایی عراق رادرهم کوبید



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

 

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت نیروی هوایی ارتش بخشی از قدرت عظیم دفاعی ملت ماست و آنچه مردم ایران از نیروی هوایی ارتش دیدند و در خاطر خود سپرده‌اند، حضوری توأم با شجاعت، فداکاری و شرف در میدان‌های خطیر بوده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: نیروی هوایی یک مجموعه با عظمت است که نظامیگری، دانش، فناوری، شجاعت و هنر را مجموعاً در درون خود جمع کرده است و به همین دلیل چهره این نیرو در میان مردم دوست داشتنی است.
وی با اشاره به تحریم‌های استکبار جهانی علیه نیروهای مسلح به وِیژه نیروی هوایی، اظهار داشت: نیروی هوایی سال‌هاست که در معرض تحریم‌های سخت و سنگین است، اما همواره با نشاط و خود باوری، سرود خودکفایی را به زیبایی خوانده و حقیقتاً نیروی هوایی الگویی برای نیروهای مسلح و کشور در حوزه مقابله با تحریم‌هاست.
وی با اشاره به اقدام چندی پیش نیروی هوایی در اورهال(بازسازی اساسی هواپیما) چند فروند جنگنده بمب‌افکن، تأکید کرد: دیدن این‌گونه اقدام‌ها موجب می‌شود انسان احساس بزرگی و غرور کند که تمامی این فعالیت‌ها، توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود و شما بهتر از من می‌دانید که هیچ کدام از این اقدامات در گذشته در داخل کشور انجام نمی‌شد.
آل‌هاشم با ذکر یاد و نام شهید بابایی، گفت: شهید بابایی یکی از آن نمونه‌های درخشان تاریخ نیروی هوایی است که دانش را با اخلاص، عشق به ولایت، هدف‌های بلند اسلامی و پاسداری از مرز و بوم همراه کرده بود.
آل‌هاشم با بیان اینکه انتخابات سال 92 از اهمیت ویژه برخودار است، افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامی در این 34 سالی که از انقلاب می‌گذرد، از تمام ابزار‌ها برای ضربه‌زدن به نظام استفاده کردند و این بار با فشار بیشتر و تحریم اقتصادی به دنبال این هستند که ملت را از نظام جدا کنند و حضور مردم را در صحنه‌های مختلف کمرنگ نشان دهند.
وی ادامه داد: مردم در 22 بهمن نشان دادند به نظام علاقمند هستند و در مواقع حساس حمایت خود را از نظام نشان می‌دهند.
وی در پایان ضمن تقدیر از هیأت رئیسه نیروی هوایی، تصریح کرد: از نظر حمایت‌های مختلف از تشکیلات فرهنگی، نیروی هوایی ارتش در بین نیروهای مختلف توجه ویژه‌ای به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان داشته است که این امر قابل تقدیر است.



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

شهدا در مرز شلمچه

 

درادامه اینجا کلید کنید



 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مهمترین راهبرد دشمن در آستانه انتخابات، تلاش برای کم رنگ کردن حضور مردم است، گفت: با حضور گسترده در انتخابات پاسخ نهایی را به دشمن می دهیم.

 

 

فریم

 

 

حجت الاسلام ˈسید محمد علی آل هاشمˈ روز چهارشنبه در جمع دانشجویان مرکز آموزش 01 نیروی زمینی ارتش افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران 34 سال است که برای ضربه زدن به مردم و انقلاب تلاش کرده اما راه به جایی نبرده اند.

وی ادامه داد: آنها در این برهه دشمنی های خود را افزایش داده اند و تلاش می کنند با اعمال تحریم ها، حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب را کم رنگ کنند، ولی مردم امسال در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که همچنان به نظام علاقمند هستند و پای آرمان های انقلاب، ایستادگی می کنند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تاکید کرد و گفت: مهمترین راهبرد دشمن در این موقعیت تلاش برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات است؛ بنابراین حتی یک رای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری کارساز است و کسی نباید بگوید حضور من چه تأثیری در این انتخابات دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام آل هاشم با بیان این که درآینده بازهم توطئه های زیادی برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم در انتخابات رخ خواهد داد، افزود: در این مرحله حساس باید با اطاعت از فرامین و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب بار دیگر پاسخ نهایی دشمن را با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری بدهیم.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

تهیه کننده : احمدبختی،

خواننده: تقی شکوری،

تدوین :علیرضا مرادعلی بیگی،حمیدسیدمطهری،

پشت خاکریز توی سنگر،پر بوداز حرف شقایق،می چکید توخاک میهن خون لاله های عاشق، عاشقا از توی سنگر تا خدا پر می کشیدن ،جام شهد عاشقی را یک دفعه سر می کشیدن،۸۳



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه تصاویر اینجا راکلیدکنید



تاريخ : 22 / 12برچسب:, | 17:46 | نویسنده : ali

 

فریم

 

.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ایران هرگز طالب جنگ نیست، اما ما امروز عمده نیازمندی‌های خود به ویژه تجهیزات نظامی را خودمان تولید می‌کنیم و از هر نظر آماده دفاع از کیان نظام و اسلام هستیم.

خبرگزاری فارس: ایران طالب جنگ نیست اما کاملاً آماده دفاع است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی بعدازظهر امروز در اجتماع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت معارفه نماینده جدید ولی فقیه در این استان برگزار شد، اظهار داشت: حامل سلام گرم و صمیمانه ولی امر مسلمین به مردم ولایتمدار کهگیلویه و بویراحمد هستم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: رهبر فرزانه انقلاب به بنده فرمودند که سلام گرم من را به مردم گرانقدر کهگیلویه و بویراحمد برسانید و به آن‌ها بگویید که خاطرات سفر شورانگیز سال 73 به آن دیار همچنان در ذهن و فکر من زنده است.

حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: استقبال بی‌نظیر مردم در آن سفر را همه به یاد دارند و بدون شک سابقه درخشان این مردم به ویژه عشایر لرنشین فراموش‌ناشدنی است.

وی با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، این انتصاب شایسته را به مردم تبریک گفت و ابراز داشت: امروز آن پدر فاضل را در چهره این فرزند عالم می‌بینیم و امید داریم که دفتر نماینده ولی فقیه در این استان همچون گذشته منشأ خدمت به مردم باشد.

 

 



 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دوران خدمت مقدس سربازی فرصتی است برای آماده شدن جوانان جهت پذیرش مسئولیت های بزرگتر در زندگی که البته جوانان باید قدر این فرصت را بدانند و از آن به خوبی بهره برداری نمایند.


به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم جشن سربازی پایان سال این سازمان در جمع کارکنان وظیفه با اشاره به دوران خدمت سربازی گفت: شاید دوران آموزشی برای برخی از جوانان دوران سختی باشد، ولی سربازی یک نعمت است و موجب مقاوم شدن انسان و آماده شدن او برای حضور در مسئولیت های بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه کسانی که دوران سربازی را پشت سر می گذارند، بعدها با خاطرات خوب از آن دوران یاد می کنند اظهار داشت: سختی های سربازی، جوان ها را منظم و مسئولیت پذیر می کند و موجب می شود آنها در برابر دشواری های آینده زندگی آبدیده شوند.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: افرادی که به سربازی نمی رودند، معمولا انسان های هستندکه در محیط خانه و خانواده کمترموفق می شوند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درپایان با بیان اینکه سربازی جوان را منظم بار می آورد، افزود: معمولا درهر سازمان و موسسه ای انسان های منظم، افرادی هستند که دوران سربازی را طی کرده اند؛پس قدر دوران پرخاطره سربازی را بدانید.



 

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 


کارگردان:احمدبختی،

تدوین:علی مرادعلی بیگی، حمیدسیدمطهری،

موسیقی تصویری ازجنگنده های نیروی هوایی ارتش



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان و مدال‌آوران مسابقات جهانی:
ورزشکاران صفات پهلوانی و جوانمردی را تقویت کنند/ ارزشمند بودن حضور بانوان با رعایت حجاب شرعی در میدان‌های بین‌المللی

خبرگزاری فارس: جمعی از پیشکسوتان، مربیان و مدال‌آوران مسابقات جهانی و مسئولان وزارت ورزش و جوانان با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای دیدار کردند.

خبرگزاری فارس: ورزشکاران صفات پهلوانی و جوانمردی را تقویت کنند/ ارزشمند بودن حضور بانوان با رعایت حجاب شرعی در میدان‌های بین‌المللی
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و مدال آوران رشته های ورزشی در مسابقات جهانی و بازیهای المپیک و پارالمپیک 2012، قهرمانان و پهلوانان ورزشی کشور را سفیران هویت، تَشَخُص، عزم راسخ، هوش بالا، ایمان و پایبندی به شریعت ملت ایران دانستند و تأکید کردند: ورزشکاران قهرمان همانند قله ای هستند که زمینه ساز حرکت آحاد مردم بویژه استعدادهای جوان، به سمت قله ها می باشند.

رهبر انقلاب اسلامی، با تأکید بر اینکه دستیابی به سکوهای قهرمانی ورزشی، بدون همت و اراده محکم و هوش بالا، امکان پذیر نیست، افزودند: قهرمانان مظهر توانایی های یک ملت هستند و به همین علت، اعتماد به نفس و اعتماد ملی مردم را افزایش می دهند.

حضرت آیت الله خامنه ای حضور ورزشکاران در میدانهای بین المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی و رعایت جوانب شرعی را تبلیغ جهانی ارزشها و صفات برجسته یک ملت خواندند و افزودند: یکی از این موارد، حضور بانوان و دختران ورزشکار با رعایت حجاب شرعی، در میدانهای بین المللی است که اقدامی فوق العاده، و بسیار مهم و با ارزش است.

 



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

شعر:آرش ملک،

آهنگسازوخواننده:میثم ابراهیمی،

تدوین : علیرضا مرادعلی بیگی ،

وقتی باران تو کوچه می باره،خبر خوشی واسم می آره،خانه عطر عاشقی پس می ده ،حس خوبی به آدم دست می ده ،۸۹
 

 

 

 



ادامه مطلب

 

فریم

 


حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در محفل انس با قرآن در دانشگاه امام‌علی (ع):
 
امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است/مهم عمل به «قرآن» است

 

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است، گفت: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

 

 


به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای ترویج فرهنگ و شعائر قرآنی، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم رشیدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان مشتاق قرآنی، در مسجد دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی با بیان اینکه قرآن از همه جهات مبارک است، اظهار امیداری کرد: انشالله جوانان ایران اسلامی، به ویژه کارکنان جوان نیروهای مسلح کشورمان، بیش از پیش با قرآن آشنا شده، در آن تدبر کرده و به مفاهیم آن جامعه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع دانشجویان قرآنی دانشگاه افسری امام علی(ع)، نبود هیچ شکی در قرآن، هدایت برای پرهیرگاری، عدم وجود هیچ ناراستی و کجی در قران، بیانگر همه چیز بودن، شکست‌ناپذیری، جداکننده حق از باطل، بیان‌کننده بهترین سخن‌ها، مایه هدایت مردم، اندرز برای متقین، بشارت برای مؤمنان، کتاب نور و آشکار، شفا و رحمت، کتاب خیر و کتاب آسان، را 14 ویژگی قرآن مجید دانست.

وی افزود: امروز باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که قرآن و فرهنگ قرآنی در آن حاکم است. حال آنکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن فقط در مجالس ختم خوانده شده و یا به عنوان جهیزیه در وسایل عروس و دامادها گذاشته می‌شد و موارد کوچک دیگر، اما امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن اشاره کرد که معظم‌له فرمودند «ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به خواست و نظر مقام عظمای ولایت مبنی بر عمل به قرآن اشاره کرد و افزود: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب ترجمه می‌‌خوانند،‌ خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش قرآن در پیروزی‌های به دست آمده رزمندگان حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، تعداد رزمندگان حزب‌الله بسیار کم بود، اما چون قرآن در دل آنها جای داشت، در مقابل هیمنه 60 ساله رژیم غاصب اسرائیل ایستاده و این رژیم جعلی را به ذلت کشاندند.

وی در پایان سخنانش از فرمانده، رئیس عقیدتی سیاسی، مسئول دارالقرآن و فرماندهان یگان‌های دانشگاه افسری امام‌علی(ع) نیروی زمینی که در جهت ارتقای درک و تدبر قرآنی دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز به تعدادی از دانشجویانی که به سؤالات قرآنی پاسخ دادند، هدایایی اهدا شد.

 

 



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

آهنگساز: بهزادعبدی ،

شاعر: اسماعیل فرزانه ،

خواننده: رشیدوطن دوست ،

تدوین: علی صدخسروی،علیرضا مرادعلی بیگی ،

 

تهیه شده در :

 

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،

 

صف به صف هماره جان به کف نهاده ایم،بسان سروهای سرفراز ایستاده ایم ،تاکه خاک پاک مان هماره با جاودان،پیروامام عاشقان،جانثاررهبریم...۹۰



ادامه مطلب

فریم

 نماهنگ فوق العاده زیبای شکوه جاودان در پایگاه اطلاع رسانی ارتش اینجا

 

آ

آهنگساز: سیروان خسروی،

شعر: طهمورث پورشیرمحمد،

خواننده : میثم ابراهیمی ،

تدوین : علیرضا مرادعلی بیگی ،

تهیه شده در :

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش،

روح پاک تو تنیده در تمام جانم ای وطن،

واژه واژه عشق تو شکفته بر زبانم ای وطن،

از خزر به سمت وسعت خلیج تا همیشه فارس،

حک شده به اوح خاک تو نشان سرزمین پارس، ای صدای رسای بودنم،۹۰



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 آیا این آقا مشغول نقاشی روی دیوار است یا هوا؟!!؟

آیا این تصویر نمایانگر چند ستون است یا چند آدم ؟!

آیا شنونده های این نوازنده آدمند یا خانه ؟؟

 آیا این تصویر سایه درختان است یا چند خانمی که در حال گذشتن از رودخانه هستند ؟

آیا این تصویر کوه های قطب شمال است یا یک گله اسب ؟

چه کسی بالااست و چه کسی پائین است



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در ادامه اینجا را کلید کنید



تاريخ : 17 / 12برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه,طبیعت, | 22:55 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

درادامه اینجا را کلید کنید 



تاريخ : 17 / 12برچسب: پایگاه اطلاع رسانی صاعقه, | 12:39 | نویسنده : ali

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


امام خمینی رحمة الله علیه

بشر ازاول تا آخرش هیچ است،آنچه هست قدرت خداست ،هر حرکتی که شما می کنید با قدرت حرکت می کنید،هر تفنگی که می اندازید قدرت خداست،قدرت مال اوست وهمه باید از اوباشیم انا له الله همه چیز ازاو،الحمد الله هر حمد مال اوست،شما وما خیال می کنیم الان ایران یک قدرتی دارد لاکن این قدرت خداست در اینجا ظاهر شده است،شما قدر این را بدانید که بفهمیدکه با قدرت خدا دارید سیر می کنید با قدرت خدا و به طبع خواصان خدا که در راسش انبیاء هستن



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز : امیرعلوی،

شعر:بیگی حبیب آبادی ،

خواننده : تقی شکوری ،

تدوین : علیرضا مرادعلی بیگی ،

اززمین ازهوا ازدریا ،صف به صف سد پا برجا،ارتش افتخار ایران زمین،ارتش هماره حماسه آفرین سال تولید۹۱



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 12برچسب:, | 1:18 | نویسنده : ali

 

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

خیلی از ما صبح که از خواب بیدار می‌شویم یا اصلاً لب به صبحانه نمی‌زنیم یا اینکه اصلاً متوجه نمی‌شویم چه می‌خوریم.

اما باید بدانید که صبحانه بعد از یک شب نخوردن از اهمیت بالایی برخوردار است و برای شروع یک روز خوب و موفق حتماً باید صبحانه بخورید آن هم نه هر چیزی. توجه داشته باشید هر چیزی که برای صبحانه میل می‌کنید به طور مستقیم روی خلق و خویتان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش افکارنیوز،‌ از این گذشته خوردن یک صبحانه سالم و مغذی شما را از گزند بیماری‌های مختلفی مانند دیابت و سرطان حفظ می‌کند. در این بین، بعضی‌ها صبحانه می‌خورند اما از مواد غذایی ناسالم استفاده می‌کنند. متأسفانه این مواد غذایی ناسالم صبحانه سالمی‌ محسوب نمی‌شوند و مصرف آن‌ها نه تنها خیری به بدن نمی‌رساند بلکه احتمال آسیب را نیز بالا می‌برد. برای آشنایی با این صبحانه‌های ناسالم با ما همراه باشید.

سوسیس و کالباس

اگر شما هم جزو افرادی هستید که صبح‌ها برای خودتان سوسیس آماده و یا ساندویچ کالباس میل می‌کنید و تصور می‌کنید چه صبحانه مفصل و کاملی خورده‌اید سخت در اشتباهید. گوشت‌های فراوری شده مانند سوسیس و کالباس و غیره حاوی نیترات هستند که خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را بالا می‌برند. به عقیده متخصصان تغذیه برای سالم بودن و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان‌ها باید از مصرف نیترات خودداری کنید. اگر عاشق سوسیس و کالباس هستید این حرف ما همیشه یادتان باشد:

مصرف منظم این مواد غذایی به سلامت شما رحم نمی‌کند. از همین الآن به فکر یک جایگزین سالم برای این مواد غذایی باشید.

غلات شیرین

غلات صبحانه مفیدند اما برخی از این غلات حاوی میزان بسیار زیادی هیدرات‌های کربن و قند هستند. زمانی که شما از این غلات صبحانه مصرف می‌کنید میزان گلیسمی‌ خونتان بالا می‌رود و تا زمانی که به حالت نرمال برگردد شما را خسته می‌کند. برای اینکه یک روز مفرح و پر از انرژی را شروع کنید بهتر است از مصرف غلات خیلی شیرین خودداری کنید. بهتر است از غلاتی استفاده کنید که حاوی پروتئین و فیبرهای بیشتری هستند. همچنین می‌توانید به غلاتتان گردو یا تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید تا فیبر و پروتئین بیشتری دریافت کنید.

شیرینی‌، پیراشکی، دونات

این شیرینی‌ها نه تنها از آرد سفید تصفیه‌شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند بلکه سرشار از قند نیز هستند. باید بدانید که قند بدترین منبع انرژی برای شروع یک روز خوب است. به خاطر اینکه به سرعت میزان گلیسمی‌(قند) خون را بالا می‌برد. برای همین هم خیلی زود گرسنه‌تان می‌شود و احتمال این را که کم کم دچار فشار خون بالا، چاقی مفرط و دیابت شوید بالا می‌برد. اگر خطراتی که برشمردیم همچنان شما را قانع نکرده تا از پیراشکی‌ها و دونات‌های محبوبتان دست بکشید بهتر است بدانید این شیرینی‌ها به یک شیوه دیگر نیز سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد؛ اکثر دانشمندان بر این عقیده‌اند که مصرف زیاد قند و سرطان ارتباط تنگاتنگی دارند.

شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی

اگر چه شربت افرای طبیعی یک شیرین‌کننده مفید برای سلامتی است اما شربت‌های دیگری هم هستند که از ذرت تهیه شده و حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند. این‌گونه شیرین‌کننده‌های غیرطبیعی در مواد غذایی بسته‌بندی و فراوری شده استفاده زیادی می‌شوند. باید بدانید که این قبیل خوراکی‌ها حاوی میزان زیادی فروکتوز هستند و باعث چاقی دور شکمی‌ و انباشتگی چربی در اندام‌های داخلی بدن می‌شود. متأسفانه این نوع چربی‌ها نیز خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند. نتایج پژوهشی که در مجله Global Public Health به چاپ رسیده نشان می‌دهد که ارتباط زیادی بین مصرف شربت ذرت با فروکتوز بالا و ابتلا به دیابت نوع 2 وجود دارد.

برای صبحانه چه بخوریم؟

به عقیده بیشتر متخصصان تغذیه بهتر است برای صبحانه حق تقدم با دانه‌های سبوس‌دار و پروتئین باشد. گردو، دارچین، نوشیدنی سویا یا شیر بدون چربی و میوه نیز از بهترین گزینه‌های یک صبحانه سالم هستند. اگر دارچین را به چای یا مربای کم شیرینتان اضافه کنید برای تنظیم قند خونتان خوب است.



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز:محمدرضاچراغعلی،

خواننده:میثم ابراهیمی،

تدوین:علیرضامرادعلی بیگی،حمیدسیدمطهری،حمیدتندرو

مارومیشناسی مگه نه هموطن ،لاله ها سیراب خون ما میشن ،وارث پروانه های عاشقیم ،...ما نمی زاریم وطن تنهابشه،... سال تولید ۸۷



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

در جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور:

 

 

دانشگاه‌هاي ارتش به عنوان نهاد برتر قرآني معرفي شددر مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور دانشگاههاي آجا با توجه به شاخص‌هاي در نظر گرفته شده به عنوان نهاد برتر قرآني انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره ملي مطالعات قرآني دانشجويان كشور با حضور حضرت آيت‌الله ممدوحي عضو مجلس خبرگان رهبري، محمد حسين يادگاري، رئيس جهاد دانشگاهي و حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي تقوي، رئيس سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشگاهيان كشور و سرگرد مهدی میدانی نماينده سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خانه انديشمندان علوم انساني برگزار شد.

مدير امور قرآن و عترت و نماز سازمان عقيدتي سياسي ارتش در اين رابطه گفت: در تعامل با سازمان فعاليت‌هاي قرآني دانشجويان كشور و برنامه‌ريزي در خصوص انعكاس فعاليت‌ها و توانمندي‌هاي قرآني دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي ايران از سال 1388 زمينه حضور دانشجويان دانشگاههاي آجا را در اين جشنواره فراهم كرده‌ايم.

وي ادامه داد؛ به گفته مسئولين جشنواره، حضور سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران (دانشگاههاي آجا) و سطح همكاري‌هاي في‌مابين در اين دوره و همچنين در سنوات گذشته بسيار مؤثر و مثال‌زدني بوده به نحوي كه در سال جاري نيز دانشجويان آجا با حدود 2700 نفر شركت‌كننده در بخش آزمون حضوري جشنواره كه به صورت سراسري  برگزار گرديد حضوري پررنگ داشته‌اند.

گفتني است در مراسم پاياني اين جشنواره، دانشگاههاي آجا با توجه به شاخص‌هاي در نظر گرفته شده و پس از بررسي امتيازهاي اخذ شده به عنوان نهاد برتر انتخاب و مورد تقدير قرار گرفت

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری قرآنی ایران :

 


نهادهای برتر در چهارمین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران تجلیل شد.


بر اساس این گزارش این واحدها به ترتیب عبارتند از:

محمدی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد یزد به عنوان واحد برتر جایزه خود را دریافت کرد.

هاشمی، به نمایندگی از جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری، به عنوان واحد برتر.

مرادی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی، به عنوان واحد برتر.

فیروزی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد البرز، به عنوان واحد برتر.

تهذیبی، به نمایندگی از جهاد دانشگاهی واحد همدان، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

ایمانی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد کرمان، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

خروشی، نماینده جهاد دانشگاهی واحد اردبیل، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

حق‌روستا، نماینده جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر الدین طوسی، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

هزاوه‌ای‌ها، نماینده جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی شهید بهشتی، به عنوان واحد شایسته تقدیر.

رضایی، نماینده دانشگاه علوم انتظامی، به عنوان نهاد برتر.

سیف، نماینده عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نهاد برتر.

بیات، نماینده دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان نهاد برتر.



 

فریم


خبرگزاری تسنیم : فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: در مجموعه نیروی زمینی در راستای راهنمودهای فرمانده کل قوا برای هر شهید این نیرو در دفاع مقدس یک نهال کاشته می‌شود.
 
 

امیر پوردستان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز سه‌شنبه در مراسم کاشت نهال که به همت نیروی زمینی در شهرک شهید فلاحی برگزار شده بود، با بیان اینکه حدود 230 هزار کیلومتر بر مساحت کشورمان افزوده شده است، گفت: وقتی که کارهای کارشناسی صورت می‌گیرد و محاسبه می‌کنیم که بخش کوچکی از این مساحت قابل کشاورزی است، باید برنامه‌های مدونی برای از پیش رو برداشتن موانع برای کار کشاورزی صورت گیرد.

وی با گرامیداشت روز درختکاری تصریح کرد: در مجموعه نیروی زمینی در راستای راهنمودهای فرمانده کل قوا برای هر شهید این نیرو در دفاع مقدس یک نهال کاشته می‌شود.

فرمانده نیروی زمینی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی توجه ویژه‌ای به فضای سبز دارد و در این راستا به پادگانهایی که در شهرهای مختلف در دست ساخت است، ابلاغ کرده‌ایم فضاهای سبز را نیز از همان ابتدا مورد توجه قرار دهند.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

درادامه تصاویر اینجا را کلید کنید

 



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز: امیر علیزاده ،

خواننده : مهراج محمدی،

تدوین :علیرضا مرادعلی بیگی، حمید سید مطهری ،

ای ایران ،خدا مبادا که ایران نباشد،دگر مهدشیران، وطن جان نباشد،به دستانمان همدل و همزبان جان فدا می کنیم بهر ایران

سال تولید ۸۶



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگساز : فریدون شهبازیان ،

خواننده :  علیرضا افتخاری ،

تصویرداران : شهید حسن مشکین ، شهید محمدرضا سلیمانی،

تدوین : علیرضا مرادعلی بیگی ،حمید سید مطهری ،

صدا می زنم عشق را ،نامتان را ،که بر خاک تشنه باران ببارد...

سال تولید ۸۵



ادامه مطلب

فریم

 

 

 

خبرگزاری فارس: سه فروند بالگرد 205 ، 209 و 214 به همت و توان کارکنان فنی پایگاه هوانیروز کرمان به ناوگان هوایی نیروی زمینی ارتش اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ظهر امروز با حضور فرمانده هواپیمایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از فرماندهان ارشد منطقه سه فروند بالگرد 205، 209 و 214 که چند سالی زمین‌گیر بودند به ناوگان هواپیمایی ارتش اضافه شد.

امیر هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه پرواز این بالگردها در پایگاه هوانیروز کرمان اظهار داشت: بالگردهایی که چند سال زمین‌گیر بودند به همت کارکنان فنی و برنامه‌ریزی ستاد هوانیروز بازسازی شدند و امروز شاهد پرواز آنها هستیم.

وی با اشاره به مراحل تعمیر و نگهداری بالگردها در هوانیروز بیان داشت: برخی بالگردها مدت زیادی بود که زمین‌گیر بودند و با توجه به مشکلاتی که در بحث قطعات آنها وجود داشت برای اینکه بتوانند این بالگردها مانند گذشته کار کنند، نیاز به زمان بود.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: برای بازسازی این بالگردها بیش از 30 هزار ساعت کار فنی انجام شده و بیش از یک‌هزار قطعه مختلف نصب شده است.

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

پایگاه تهران، به نام سیدالاسرای ایران

پایگاه یکم شکاری واقع در تهران و به نوعی پوشش دهنده آسمان پایتخت است که به همین دلیل مهمترین پایگاه هوایی کشور شناخته می شود.

این پایگاه که در ماههای اخیر به نام امیر خلبان شهید حسین لشکری نامگذاری شده، باتوجه به اینکه در مجاورت فرودگاه مهرآباد قرار دارد وظیفه حراست از تاسیسات صنعتی و نظامی مرکزی و همچنین سرفرماندهی دیگر پایگاه‌ها را بر عهده دارد.

امیر حسین لشکری در سال 1331 در یکی از شهرهای استان قزوین به دنیا آمد و در تیرماه 1356 با درجه ستوان دومی خلبانی فارغ‌التحصیل شد و در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به خیل مدافعان کشور پیوست و پس از انجام 12 ماموریت، در تاریخ 27 شهریور 1359 هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در خاک دشمن به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

اعطای درجه از سوی فرمانده معظم کل قوا به خلبان لشگری

وی به مدت 18 سال در زندان‌های این رژیم اسیر بود. در سه ماهه اول دوران اسارت در سلول انفرادی بود و پس از آن در مدت 8 سال در کنار 60 نفر از دیگر همرزمان در یک سالن عمومی و دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد اما پس از پذیرش قطعنامه وی را از سایر دوستان جدا کردند که دوران اسارت انفرادی وی 10 سال طول کشید.

امیر لشکری سرانجام پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت و در بدو ورود به وطن لقب «سید الاسرای ایران» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد.

وی پس از سالها تحمل رنج و آلام ایام اسارت بامداد روز دوشنبه 19/5/88 در بیمارستان لاله تهران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در ادامه اینجارا کلید نمایید

 



تاريخ : 14 / 12برچسب:, | 1:17 | نویسنده : ali

 

فریم

پرس تی وی، رادنی شکسپیر، 12 اسفند 1391

زماني که متوجه شدم باز هم يک سازمان به اصطلاح غير دولتي ديگر ادعا کرده که «مستقل» است، به واژه نامه خود مراجعه کردم. در واژه نامه آمده است که مجموعه مستقل يعني «تحت نفوذ، هدايت يا کنترل ديگر يا ديگران نيست؛ تحت حکومت يک قدرت خارجي نيست؛ و خود هدايت کننده امور خود است». اما اين گروه به منظور اينکه بگويد ايران در حال ساخت سلاح اتمي است، آنچنان سرگرم و درگير راه و روش‌هاي مکارانه است که اين مسائل مهم را ناديده مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد گروه بين المللي بحران خبر ندارد که همه شانزده آژانس اطلاعاتي امريکا مي‌گويند ايران در حال ساخت بمب اتمي نيست. ( ضمنا آيا ممکن است يک کشور متعارف و عادي ۱۶ آژانس اطلاعاتي داشته باشد؟ احتمالا نه ولي در هر صورت شانزده را هرگونه بخوانيم، شانزده است.). گروه بين المللي بحران به راحتي در گزارش خود فراموش کرده باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا در مي ۲۰۱۰ به طور مکتوب خواستار اين شد که ايران اورانيوم خود را به خارج از کشور ارسال کند تا در خارج تبديل به اورانيوم با غناي ۲۰ درصد شود و سپس دوباره به ايران بازگردانده شود. خواسته‌اي که ايران تحت حمايت برزيل و ترکيه با آن موافقت کرد و در پي موافقت ايران، امريکا فورا پيشنهادي که خود آن را ارائه داد بود، رد کرد! واضح است علت اين امر بدين خاطر است که هدف اصلي از فشار و تحريم‌ها عليه ايران، نابود ساختن کشوري است که جرات اين را دارد صراحتا با توسعه طلبي بي‌پايان اسرائيل صهيونيست مخالفت نشان دهد. برای مطالعه بیشتر به سایت پرس تی وی مراجعه فرمایید.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

ریحان برای رفع آفت‌ها

آفت‌ها، این زخم‌های کوچک دهانی، زندگی را به کام انسان تلخ می‌کنند. گاهی پیش می‌آید که به مدت 1 هفته یا بیشتر باعث درد و عذاب شوند.
اما با وجود این، گیاهی مثل ریحان این مشکلات را پایان می‌دهد.


می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که ریحان خواص ضدعفونی کنندگی و ضدالتهابی دارد. این گیاه به نابودی میکروب‌های دهان کمک کرده و زخم‌ها را تسکین می‌دهد. نتایج پژوهشی که در سال 2007 در روزنامه‌ی Herbal Pharmacotherapy به چاپ رسید، حاکی از آن است که ریحان خواص ضدباکتریایی دارد.

طریقه‌ مصرف: کافی است چند برگ ریحان خام را بجویید یا این که 100 گرم ریحان را با یک لیتر آب به مدت 30 دقیقه بجوشانید وبا این جوشانده غرغره کنید و روزانه چندین بار این کار را تکرار کنید تا آفت‌ها به طور کامل برطرف شود.

زغال اخته برای مقابله با عفونت‌های دستگاه ادراری

صدها سال است که از این گیاه برای درمان عفونت‌های مجاری ادرار استفاده می‌شود.

آب زغال اخته چسبندگی باکتری‌های پاتوژن (E.coli) به مخاط دستگاه ادراری را (به ویژه در زنانی که از بیماری‌های عفونی مزمن رنج می‌برند) کاهش می‌دهد. یک پژوهش کانادایی که در سال 2002 روی 150 زن انجام گرفت نشان می‌دهد که یک سال استفاده از این گیاه بیماری‌های عفونی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: برای بهره مندی از خواص این گیاه باید روزانه 500 میلی‌گرم آب زغال‌اخته غلیظ نوشیده شود.

شوید برای حالت تهوع

در طول قرن‌های متمادی از شوید در ترکیب غذاهای هضم کننده استفاده می‌کرده اند. دانه‌های شوید روی عضلات لیز روده اثر گذاشته و مانع از اسپاسم روده‌ای می‌شود. این گیاه همچنین حاوی پتاسیم است که باعث تحریک عملکرد دفع می‌شود.

طریقه‌ مصرف: برای تهیه‌ جوشانده‌ شوید برای هر فنجان آب جوش دو قاشق چای‌خوری تخم شوید بریزید و بگذارید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. روزانه 3 فنجان بیشتر از این دم کرده ننوشید.
شوید خاصیت مدری بالایی دارد. همچنین می‌توانید چند دانه‌ی شوید را بجویید تا حالت تهوع‌تان برطرف شود.

گل گاوزبان تب را کاهش می‌دهد


گیاه گل‌گاو‌زبان تب‌بر بسیار موثری محسوب می‌شود. این گیاه دارای خواص عرق‌زایی و ضدالتهابی نیز می‌باشد و در صورت بروز تب، به وسیله‌ی تعریق، دمای بدن را تنظیم می‌کند.

میزان مصرف: 25 گرم گل گاوزبان را در یک لیتر آب به مدت 2 دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کرده و میل کنید. شما می‌توانید روزانه 3 الی 4 بار، یک فنجان از این دم کرده میل کنید.

چنانچه تب بیش از 48 ساعت به طول بینجامد یا علائم دیگری از قبیل سرفه یا استفراغ به همراه داشته باشد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

برای سوختگی زود به سراغ عسل بروید

علاوه بر این‌که عسل خواص ضدعفونی کنندگی دارد در درمان سوختگی نیز موثر عمل می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که عسل خواص نرم کنندگی دارد. به عبارت دیگر پوست سوخته را تسکین داده و نرم می‌کند. همچنین باعث ترمیم جای زخم می‌شود. یک پژوهش نیوزلندی که در سال 2008 انجام گرفته ثابت کرده است که عسل بهبودی سوختگی‌های سطحی را تسریع می‌بخشد.

طریقه مصرف: به مدت چند دقیقه جای سوختگی را زیر آب سرد بگیرید و عسل را روی ناحیه‌ی دردناک بمالید و سپس پانسمان کنید. اگر سوختگی شدید و همراه تاول‌های زیادی باشد یا روی نقاط حساس بدن مثل صورت، دست‌ها و دستگاه تناسلی رخ دهد بدون معطلی به پزشک مراجعه کنید.

آواکادو پوست را مرطوب می‌کند

آب و هوای خشک، باد و صابون پوست را خشک می‌کنند. در مقابل این قبیل آسیب‌ها، مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند کار ساز باشد. علاوه بر این، گیاه آواکادو تأثیر زیادی روی زیبایی و لطافت پوست بر جای می‌گذارد. می‌پرسید چرا؟ به خاطر این که آواکادو سرشار از اسیدهای چربی است که پوست را تغذیه می‌کند.

همچنین این گیاه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که به بدن کمک می‌کند تا با پیری پوست مقابله کند و مس موجود در آن برای احیای بافت‌های پوستی مفید است.

اکالیپتوس برطرف کننده‌ زکام

اکالیپتوس، زکام ویروسی و نه آلرژیک را تسکین می‌دهد. به خاطر این که در یکی از ترکیبات این گیاه ماده‌ای به نام اوکالیپتول وجود دارد که دارای خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی می‌باشد. همچنین اکالیپتوس باعث روان شدن ترشحات می‌شود.

طریقه‌ی مصرف: 50 گرم گیاه اکالیپتوس را داخل یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت 10 دقیقه دم کنید. روزانه 2 مرتبه از این جوشانده میل کنید. همچنین می‌توانید با این محلول بخور دهید.

اگر زکام بیش از 2 هفته به طول بینجامد و یا همراه با تب باشد باید به پزشک مراجعه شود. توجه داشته باشید که اکالیپتوس برای کودکان زیر 6 ماه و زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود.

برای بی‌خوابی، جوشانده‌ زیرفون کارساز است!

اگر بی‌خوابی دارید یا از اختلالات خواب رنج می‌برید و می‌خواهید شب آرامی بگذرانید یک فنجان جوشانده‌ زیرفون یا تیول می‌تواند کارساز باشد. گل‌های درخت زیرفون مرکب از الکل‌های ترپنیک و ترکیبات آلی هستند و این ترکیبات مسکن و آرام بخش سیستم عصبی مرکزی‌اند.

طریقه‌ مصرف: مقداری گل زیرفون را به مدت 5 دقیقه در آب جوش دم کنید و تا زمانی که بی‌خوابی‌تان رفع نشده باشد قبل از شام و قبل از رفتن به رختخواب یک فنجان از این جوشانده میل کنید.

جو دو سر؛ تسکین دهنده‌ روماتیسم

جو دو سر به تسکین روماتیسم، این بیماری دردناک مفاصل کمک می‌کند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه جو دو سر دارای سیلیسیوم گیاهی و پلی‌فنل‌هایی است که خواص ضد التهابی دارند.
بر اساس نتایج پژوهش‌های متعدد، جوی دو سر از تولید هورمون‌های پروستاگلندین که باعث ایجاد التهاب می‌شوند پیشگیری به عمل می‌آورد.

طریقه مصرف: هر روز تا بهبود علائم بیماری، 150 گرم جو دو سر را با 3 لیتر آب به مدت 1 ساعت بخیسانید. سپس به مدت 10 دقیقه بجوشانید و بعد از صاف کردن محلول، آن‌را به وان حمام بریزید که با آن حمام کنید.

درخت انجیر؛ خداحافظ زگیل

وجود زگیل روی پوست واقعاً عذاب آور است. آن‌ها بی وقفه زیاد و تکثیر می‌شوند اما درخت انجیر کمک می‌کند تا از شرشان خلاص شوید.

شیره درخت انجیر حاوی آنزیم‌های نابود کننده زگیل‌هاست.

طریقه‌ مصرف: برگ‌های انجیر را نصف کرده و شیره‌ی آن‌را روی زگیل‌ها بمالید. تا محو شدن کامل آن‌ها هر صبح و شب این کار را تکرار کنید.



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 



 پایگاه اطلاع رسانی صاعقه


در ادامه تصاویر اینجا را کلید کنید



پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

آهنگ وتنظیم:امیدرهبران،

شعر وخواننده :حامد زمانی،

تدوین :علیرضا مرادعلی بیگی،

 

 

واسه توی اگه غروری هم هست ،اگه هنوز سنگ صبوری هم هست ، به جز تو ای خاک عزیز خانه ، مگه دیگه راه عبوری هم هست ...

 

 

تومرز پرگوهر تو استواری ، برای من یک عمر سایه ساری تو خاک تو قشنگ جان سپردن ، برای تو قشنگ بی قراری ...

 



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه

 

 

شعر:علی احمدی، آهنگساز :دکترمحمدرضاچراغعلی، خواننده:میثم ابراهیمی،

 

تدوین :علیرضامرادعلی بیگی ، سال تولید۸۶،

آشنایی مثل خورشید ،پشت ابرهای زمونه،تلخیه غربت ما راچه کسی جزتومیدونه



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 12برچسب:, | 1:0 | نویسنده : ali

 

فریم


 

 

مادر او را از زیر قرآن رد کرد و آخر سر به پسرش گفت «خداحافظ پسرم، سلام من رو به حضرت زهرا(س) برسون»...

خدیجه محمدی، مادر شهید «محمد بروجردی» است. همه او را مسیح کردستان می‌شناسند. این مادر شهید خیلی خوش‌صحبت و مهربان است؛ یک بار که به دیدنش رفته بودیم می‌گفت: بنده در روستای «دره‎گرگ» از توابع شهرستان بروجرد دوشادوش همسرم در زمین‌های کشاورزی کار می‌کردم؛ خداوند فرزندان خوبی به ما عطا کرد اما محمد بین فرزندانم تک بود.

مادر شهید محمد بروجردی

کبری افشردی بهروز مادر شهید «حسن باقری»، مغز متفکر دفاع مقدس است؛ او می‌گوید: شهید باقری معتقد بود مادر و زن در مظام آفرینش مقام معنوی بسیار والایی دارد و همیشه از من می‌خواست برایش دعا کنم. بهترین و گران‌ترین هدیه‌ای که شهید باقری به من داده، شهادتش در راه اسلام و دین است که موجب فخر من در دنیا و آخرت شد.

مادر شهید حسن باقری

ساره امامزاده مادر شهیدان «سید محمد، سید علی و سید محسن جهان‌آرا» است؛ وی سال‌ها بود که ‌از بیماری آلزایمر رنج می‌برد‌ و ‌در روزهای پایانی عمرش دچار مشکل قلبی و تنفسی نیز شده بود که شهریور سال گذشته به دیدار فرزندان شهیدش رفت و امسال روز مادر را در کنار همان‌هایی است که دلش را برده بودند.

مادر شهیدان جهان‌آرا

مادر شهید صیاد شیرازی همیشه مقتدر می‌ایستد و می‌گوید: مادران و زنان، در زندگی خدا را فراموش نکنید در پی دنیا نباشید و به فکر تربیت فرزندان باشید. من شش فرزند پسر داشتم ولی در میان پسرانم علی خیلی عزیز بود؛ از ویژگی‌های مهم «علی» عدالتش بود و از همین جهت او برای خواهران و برادرانش الگو محسوب می‌شود. شهید صیاد همیشه به من می‌گفت برایم دعا کن تا به شهادت برسم و من در پاسخ به او می‌گفتم خدمت تو به انقلاب اسلامی مانند شهادت است و او آنقدر مخلصانه خدمت کرد تا اینکه به آرزویش رسید.

مادر شهید صیاد شیرازی

سال گذشته بود که شهید «حسن تهرانی مقدم» برای مادرش آخرین هدیه روز مادر را گرفت و بعد از آن شهادتش و رفتن به دیدار برادر شهیدش هدیه سردار جهادگر به مادرش بود. این مادر بزرگوار می‌گوید: حاج حسن فقیرنواز بود و در میان فقرا دوستان بسیار زیادی داشت و با آنان رابطه عاطفی عمیقی داشت. فرزندم مؤمن و با تقوا بود و یاد ندارم که نماز صبح و نماز جمعه وی ترک شده باشد.

مادر شهید حسن تهرانی مقدم

ایشان مادر مهربان دو شهید است؛ «سید صاحب و سید مهدی محمدی». یکبار که به دیدنشان رفته بودیم، عکس‌های پیکرهای فرزندانش را برایمان آورد؛ اول این عکس‌ها را زیر چادرش پنهان کرده بود؛ وقتی از او خواستیم که به ما هم نشان بدهد، گفت «آخه، از دیدن این عکس‌ها ناراحت می‌شوید» بالاخره عکس‌ها را دیدم پیکر شهید سیدصاحب که نیمی از آن به دست مادر رسیده بود و شهید سیدمهدی که در مرصاد توسط منافقین به شهادت رسیده بود. و این عکس‌ها زیباترین عکس‌های دنیا برای این مادر بود...

مادر شهیدان سادات صاحب و مهدی محمدی

مادر شهید مفقودالاثر «عبدالمجید امیدی» 23 سال چشم انتظار بود؛ 23 سال با هر بارانی که بارید اشک ریخت و همان جا که فرزندش به نظاره باران می‌ایستاد به آسمان خیره می‌شد، 23 سال زیر باران دست به دعا بر می‌داشت تا عبدالمجید به بازگشت رضایت دهد اما صبر مادر تمام شد و عبدالمجید نیامد؛ اربعین سال 87 بود که عبدالمجید مادر را به مهمانی طلبید؛ و این‌گونه بود که مادر با انتظارها و سجده‌های طولانی زیر باران خداحافظی کرد و ترجیح داد خودش به دیدار فرزندش برود.

مادر شهید مفقود عبدالمجید امیدی

مهمان مادر شهیدان آقاجانلو؛ امیر، مجید و حبیب بودیم. حسنیه احتشام، شیر‌زنی از تبار خمینی(ره). ‌او می‌گفت «برای هیچ‌یک از پسرها گریه نکردم. حتی در تشییع یکی از شهیدان، فریاد زدم، صدام خیال خام دارد، خدا به من 6 پسر داده، همه آنها را فدا می‌کنم». این مادر شهید آرزو دارد به کربلا برود و عکس‌ فرزندان شهیدش را به امام حسین(ع) نشان دهد.

مادر شهیدان آقاجانلو

«ماه‌منظر عیوض محمدی» مادر شهیدان «حسین، محمدرضا و علی خانه‌عنقا» است، او می‌گوید «یکبار روز مادر خواب دیدم محمد با لباس سپاه آمده. یک کادو و یک شانه تخم مرغ دستش بود. به من داد و گفت روزت مبارک!».

مادر شهیدان خانه‌عنقا

در قطعه 26 سفره‌ای پهن است، این سفره 28 سال است که زائران را برای برداشتن تبرکی دعوت می‌کند. 28 سال است که از شهادت فرزند اولش می‌گذرد. مادر شهیدان «محمود و مسعود شیر محمدی» را می‌گویم؛ او هر صبح جمعه در کنار مزار دو شهیدش و به هنگام برگزاری دعای ندبه از صدها نفر با چای داغ و صبحانه پذیرایی می‌کند و از زمان شهادت فرزندانش حتی یک جمعه هم این برنامه را تعطیل نکرده است.

مادر شهید شیرمحمدی

مادر شهید «حسن پاکدامن»؛ چهل روز هم نیست که از میان ما رفته است و میزبان سفره فرزندش است؛ این مادر شهید، پنج‌شنبه‌ها به قطعه 27 می‌رفت‌، سماور نفتی‌اش را سر مزار حسن روشن می‌کرد و به زائران مزار شهدا چای و نان و پنیر می‌داد.

مادر شهید حسن پاکدامن

مرحومه «اشرف‌السادات مینونشان» مادر شهید محمدجوادتندگویان نخستین وزیر نفت انقلاب اسلامی؛ این مادر خیلی صبور بود؛ وقتی که پیکر فرزندش را بعد از یازده سال به کشور آوردند، به قدری با صبر و تحمل این دوران را گذراند که الگویی برای خانواده بود.

مادر شهید محمدجواد تندگویان

«حاجیه سیدتاج خانم» مادر شهدای روستای برار است؛ پیکر فرزندش «کرامت» را 22 روز بعد برایش هدیه آوردند. یعنی روز سوم عید سال 1366. خودش رفت داخل معراج شهدا بچه‌اش را شناسایی کرد. با گل و گلاب شست و بعد هم خودم داخل قبر گذاشت. او می‌گفت: الان هم با اینکه آن چالاکی سابق را ندارم، اما همچنان سربازی آماده در رکاب رهبر عزیز و جانبازمان هستم. از قول من به ایشان بگویید: آقا سید علی عزیز «اگر نفسی از سیده تاج خانم می‌آید، برای رهبر است، ما همه چیزمان فدای رهبر است.

مادر شهدای روستای برار

این مادر مهربان شهیدان مظفر است؛ برادران شهید «حسن، علی و رضا» مظفر هر سه در یک روز و در عملیات مرصاد به شهادت رسیده‌اند؛ پیکر این شهدای سرافراز را یکباره تقدیم به پدر و مادر کردند و مادر این سه شهید که خود نیز در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ حضور داشته‌ با دست خود سه فرزندش را به خاک می‌سپارد.

مادر شهیدان مظفر

«کونیکو یامامورا» اصالتاً ژاپنی بوده و مادر شهید دفاع مقدس «محمد بابایی» است؛ محمد، فروردین سال 62. والفجر یک، در منطقه فکه به شهادت رسید.

مادر شهید محمد بابایی

شهید لبنانی «سید محمدحسن هاشم» از نیروهای حزب الله لبنان بود؛ شاید بارها پیش آمده بود که آرزو می‌کرد در زمان جنگ عراق و شاید دنیای کفر علیه ایران، به رزمندگان اسلام در جبهه‌ها بپیوندند.

هر وفت مادر نماز می‌خواند بر گوشه دامنش بوسه‌ای می‌زد و می‌گفت «مادر برای شهادتم دعا کن». مادر نمی‌دانست منظور محمدحسن چیست. هر بار که تنها فرزندش چنین درخواستی را می‌کرد، اشک بر گونه‌اش جاری ‌می‌شد و می‌‌گفت «آخر تو تنها فرزند من هستی؛ می‌خواهی مرا تنها بگذاری؟». گاهی مادر به او می‌گفت «حبیبی! ماذا ترید؟» محمدحسن پاسخ می‌داد «احب استشهاد فی سبیل الله».

مادر شهید لبنانی، سید محمدحسن هاشم

صدیقه سالاریان مادر شهید جهاد علمی «مصطفی احمدی‌روشن» است که علاقه زیادی به تنها پسرش دارد،؛ روزی که خبر شهادت دانشمند هسته‌ای منتشر شد، همه منتظر بودند تا ببینند مادر شهید چه حالی دارد؛ دوربین‌ها برای ثبت نخستین لحظات شنیدن این خبر به سمت مادر کشیده شدند؛ و مادر با استواری کامل در برابر این همه نگاه حیران و متعجب با صلابت گفت «مصطفی دیگری تربیت خواهم کرد» و اینگونه همه شیطنت‌ها و اندیشه‌های سخیف را به سخره گرفت.

 

پدر و مادر شهید مصطفی احمدی‌روشن

سکینه واعظی، 6 تن از فرزندانش را به اسلام هدیه داده است؛ کسانی در این کشور انقلاب کردند که از خانواده‌های مستضعف بوده‌اند و هدف آنها دنیا نبود، اما اکنون هدف بسیاری فقط دنیا شده است؛ خواهران عزیز دنیا می‌ماند و ما می‌رویم، مواظب باشیم که خون عزیزانمان را به دنیا نفروشیم. مصیبت ما در شهادت فرزندانمان سخت نبود، اما اکنون مصیبت ما بالاترین مصیبت‌هاست؛ چرا که برخی زنان ما با وضع بسیار بدی در کوچه‌ها و خیابان‌ها تردد می‌کنند. من تا مدت‌‌ها پس از شهادت فرزندانم در مبارزات انقلاب نمی‌دانستم آنها شهید شده‌اند و حتی اکنون هم نمی‌دانم که آیا واقعاً جسد آنها در قبرهایشان است، یا خیر، ما آنها را نمی‌بینیم اما شهیدان ما را می‌بینند، باید خودمان از خون شهیدانمان مراقبت کنیم.

مادر شهیدان جعفریان

مادر شهید «بهروز صبوری» را همه می‌شناسند؛ مادری که 29 سال است دلتنگ و بی‌تاب است؛ 29 سال است از ته دل نخندیده و شادی دیگر بدون بهروز برایش معنایی ندارد. گاهی در سومار، گاهی در قطعه 27 گلزار شهدا و گاهی چشم به جاده‌ها دوخته تا خبری از بهروزش بشوند حتی حاضر است یک تار موی او را برایش بیاورند؛ اما بهروز همیشه به صورت چین‌خورده و چشم‌های اشکبار مادر لبخند می‌زند و به او نوید روز وصال می‌دهد، وصالی در بهشت.

مادر شهید مفقود «بهروز صبوری»

مادر شهیدان «سید احمد و سید رضا میری» است؛ آقا رضا 20 ساله بود که در فکه شهید شد؛ احمد آقا هم در 18- 19 سالگی در شلمچه. مادر شهیدان می‌گوید: احمد که گفت می‌خواهم بروم جبهه، گفتم «مادر، فقط به فکر شهید شدن نباشید. اگه اینطور باشه انگار برای اسم و رسم شهید شدید که ارزش نداره! برای دفاع از دین و مملکت و مردم جبهه بروید».

مادر شهیدان میری

«ننه‌علی»  مادر شهید انقلاب اسلامی «قربانعلی رخشانی مهماندوست» که حدود 90 سال از خداوند عمر پربرکتی گرفته بود؛ او 17 سال از عمرش را در کلبه‌ای، همسایه تنها پسرش بود که در روزهای نخستین اسفند سال گذشته، انتظار دیدار پایان یافت و درکنار علی، آرام گرفت.

مادر شهید قربانعلی رخشانی مهماندوست؛ ننه علی

اسماعیل 18 سال داشت که در جمعه خونین 17 شهریور سال 57 هنگامی که همگی ما در راهپیمایی شرکت کرده بودیم جلوی چشمان مادرش به وسیله ایادی رژیم شاه تیرباران شد و به شهادت رسید. علی هم سال 62 در عملیات آزادسازی خرمشهر در منطقه شلمچه در قالب گردان قدر که 113 نفر بودند و در آن زمان در محضر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند، در سن 23 سالگی به شهادت رسید و اکنون 28 سال که مفقود‌الاثر است و از آن 113 نفر تنها 5 نفر زنده هستند.

مادر شهیدان «اسماعیل و علی کریمی» که سال‌ها پیش میزبان رهبر معظم انقلاب بوده‌ است، می‌گوید: مقام معظم رهبری فرمودند «خوشابه حالا شما که مادر شهید هستید، من به شما مادرهای شهدا افتخار می‌کنم».

پدر و مادر شهیدان کریمی

پروین صناعتی، مادر شهیدان مفقود «محمدمهدی و حمیدرضا اسماعیلی» است؛ او سال‌هاست در انتظار آمدن فرزندانش چشم را به جاده‌های پر پیچ و خم روستای «کله» دوخته است؛ دو شهید گمنام به این مادر منتظر می‌دهند تا برایشان مادری کند و این گل‌های بی‌نشان تسلی‌بخش بی‌قراری‌هایش باشند؛ او سال‌هاست مادر شهیدان گمنام است.

مادر شهیدان مفقود اسماعیلی در حال تدفین شهید گمنام

جمیله فیاض منفرد، مادر شهیدان «حسن، حسین و محمد‌رضا خلخالی» است؛ او چهار دختر و سه پسر دارد که هر سه پسرانش شهید شده‌اند. حسین در 23 سالگی، محمدرضا در 16 سالگی و حسن 27 سالگی. او می‌گوید «حسین اینقدر در جنگ سینه خیز رفته بود که لباسش به شدت ساییده شده بود و با همان لباس هم به دیدن امام رفت. وقتی امام خمینی(ره) حسین را با این لباس دیدند، فرمودند: پسرم به اطرافیانت بگو که هر موقع شهید شدی این لباس را کفنت کنند».

مادر شهیدان خلخالی

اسماعیل ذاکری در سال 42 و خلیل ذاکری یک سال بعد از او در سال 43 به دنیا آمد؛ اسماعیل 26 آبان 62 در پنجوین شهید شد و خلیل هم یک شب بعد که برای دادن آموزش نظامی رفته بود، لبنان با اصابت یک ترکش به قلبش به شهادت رسید. فاطمه واعظی مادر این شهید است که پیکرهای هر دو فرزندش را در یک روز در آغوش گرفت.

مادر شهیدان ذاکری

و این مادر شهید که روزی شاهد خنده‌های کودکانه و بزرگ شدن نوجوانش بود، امروز پیشانی‌ فرزندش را بوسه‌باران می‌کند...

مادر شهید، زائر فرزندش


 



تاريخ : 10 / 12برچسب:, | 17:33 | نویسنده : ali

فریم

 

 



تاريخ : 10 / 12برچسب:, | 17:27 | نویسنده : ali

فریم

 

درادامه تصاریر اینجا را کلید کنید